Emlak vergisi ödemelerine kolaylık getirildi. Mükelleflerden bildirim dışında belge talep edilmeyecek, özürlü kimlik kartı olanlar da, sağlık kurulu raporu olmadan sıfır vergi uygulamasından yararlanacak. Maliye Bakanlığı'nca hazırlanan Emlak Vergisi Kanunu Genel Tebliğ Taslağı ile emlak vergisi uygulamalarına ilişkin esaslar yeniden düzenleniyor. 17 milyon civarındaki emlak vergisi mükellefini yakından ilgilendiren yeni düzenleme, şikayetleri bitirecek.
FATURA BİLE İSTENİYOR
Emlak vergisi işlemleri sırasında mükelleflerden emlak vergisi bildirimi dışında tapu, nüfushüviyet cüzdanı, elektrik-su abonelik belgesi gibi belgeler talep edildiği belirlendi. Aynı şekilde, özürlülere ait indirimli bina vergisi oranı (sıfır) uygulanmasında da sağlık kurulu raporu verilmesinde zorluklar yaşandığı anlaşıldı. Maliye Bakanlığı'nın bu tür şikayetleri dikkate alarak hazırladığı Emlak Vergisi Kanunu Genel Tebliğ Taslağı'nda birçok konuda düzenlemeye gidildi.
İŞLEM SAYISI AZALDI
Emlak vergisi bildirimleri dışında herhangi bir belge talep edilmeyecek.
Belediye, tapuya ilişkin bilgiye ihtiyaç duyarsa bu bilgiyi tapudan, kimlikle ilgili bilgiyi ise İçişleri Bakanlığı Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden temin edecek.
Mükelleflerin şehit, gazi, dul, yetim ve emekli olduklarına ilişkin bilgiler SGK'dan alınacak.
200 metrekareyi geçmeyen tek evi olan özürlüler, yine bina vergisinde sıfır orana tabi tutulacak.
Özürlüler her yıl belediyelere sağlık raporu vermeyecek. Özür durumu devam ettiği sürece, verilen rapor geçerliliğini koruyacak.
Özürlü kimlik kartı olanların sağlık kurulu raporu almasına gerek kalmayacak.