Markalar isyanda 'Kiralar lira olsun'

Türkiye'de faaliyet gösteren yerli-yabancı tüm markaların üye olduğu BMD, 'Gelirimiz Türk Lirası, kiramız dövizle. Bu değişsin' çağrısı yaptı

Türkiye'de alışveriş merkezleri (AVM) ve caddelerdeki mağazaların kiralarının dövizle belirlenmesi, firmaları isyan ettirdi. Ülkemizde faaliyet gösteren yerli-yabancı tüm markaların üye olduğu Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), kiraların Türk Lirası olarak ödenmesi için yasal değişiklik istedi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, euro ve dolar kurundaki artışın dövizle kiralama yapan perakende sektörüne 1.7 milyar TL'lik ek maliyet çıkardığını vurgulayarak, "Ticaret ve kiralar TL olmalıdır. Milli paramıza sahip çıkmalıyız" dedi. Caddelerde 2.5 milyon metrekare, AVM'lerde ise 5.5 milyon metrekare kiralanabilir alan olduğunu belirten Yılmaz, yılda 4.4 milyar dolar kira ödediklerini söyledi. Dövizle kiranın Türkiye'yi dış etkilere açık hale getirdiğini kaydeden Yılmaz, "Kira bedellerimiz Londra'daki analistin yorumuyla değişiyor" diye konuştu.
PERAKENDECİ NE İSTİYOR
* Kiraları TL'ye dönüştürecek hukuki düzenleme yapılmalı.
* Bankacılık sektöründe mevzuat düzenlemeleri yapılmalı, AVM yatırımcısı dövize bağımlı olmaktan kurtulmalı.
* Türkiye mümkün olan her noktada TL kullanmak için seferber olmalı.

Burçin GÖKTAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.