YENİ KITAYA AÇILIYOR
Karabük, "Yurt dışı satışlarımızın en büyük kısmını uluslararası ana markamız Beko'yla yapıyoruz. Arçelik'in 2010'da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51'i uluslararası pazardan geliyor" dedi. Şu an 100'den fazla ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Karabük, şunları kaydetti: "Bu faaliyet alanını genişletmek istiyoruz. Güney Afrika'da Defy'yi aldıktan sonra şimdi radarımızda Güneydoğu Asya ve Avustralya var. Yeni pazarlarda yer almanın doğru modeli neyse onun peşinde oluruz. Bu, üretim ya da tesis satın alma şeklinde olabilir. Dünyanın her yerine Beko markasını açacağız." Arçelik, Avustralya kıtası için ilk adımı geçen ay attı. Yeni Zelanda merkezli beyaz eşya üreticisi Fisher&Paykel'i satın almak istemiş ancak anlaşamamıştı. Bunun üzerine firmanın üst düzey ismini Avustralya operasyonunun başına geçirdi.