Yeni rotası Avustralya

Faaliyet alanını genişletmek isteyen Arçelik, Güney Afrika merkezli Defy'yi aldıktan sonra rotayı Avustralya'ya çevirdi

Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen, dünyanın önde gelen tüketici elektroniği ve beyaz eşya fuarı IFA'da Türk rüzgarı esiyor. Türkiye'den 20 markanın açtığı standlar dolup taşıyor. Beko ve Grundig markalarıyla IFA'ya katılan Arçelik, 3 bin 200 metrekarelik standında adeta gövde gösterisi yapıyor. Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Beko'nun pazar payına göre Avrupa'nın en büyük üçüncü markası haline geldiğini, 2011'in ilk 6 ayında Batı Avrupa'da pazar payını en çok artıran marka olduğunu söyledi.

YENİ KITAYA AÇILIYOR
Karabük, "Yurt dışı satışlarımızın en büyük kısmını uluslararası ana markamız Beko'yla yapıyoruz. Arçelik'in 2010'da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51'i uluslararası pazardan geliyor" dedi. Şu an 100'den fazla ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Karabük, şunları kaydetti: "Bu faaliyet alanını genişletmek istiyoruz. Güney Afrika'da Defy'yi aldıktan sonra şimdi radarımızda Güneydoğu Asya ve Avustralya var. Yeni pazarlarda yer almanın doğru modeli neyse onun peşinde oluruz. Bu, üretim ya da tesis satın alma şeklinde olabilir. Dünyanın her yerine Beko markasını açacağız." Arçelik, Avustralya kıtası için ilk adımı geçen ay attı. Yeni Zelanda merkezli beyaz eşya üreticisi Fisher&Paykel'i satın almak istemiş ancak anlaşamamıştı. Bunun üzerine firmanın üst düzey ismini Avustralya operasyonunun başına geçirdi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.