GÖÇE ÇARE
Kimisinin "Kira almayız", kimisinin ise "En iyi yeri veririz" dediğini aktaran Erkan Akdemir, bu tip tekliflerin çok cazip olduğunu ve yatırımcıya yardımcı olarak istihdama büyük katkı sağladığını söyledi. Büyük iller dışındaki illere yapılan yatırımların iş için göçü engelleyeceğini ve gençlere umut olduğunu kaydeden Akdemir, "Operatörler de bu yarışa katılarak aslında hem müşterilere daha iyi hizmet sunuyor, hem göçü engelliyor, hem de yeni mezun gençlere umut olup istihdam sağlıyor" dedi. İstanbul, Ankara, Bingöl ve Düzce'de çağrı merkezlerinin bulunduğunu, Erzincan ve İzmir'de açtıkları çağrı merkezine ise ilave 600 kişi daha aldıklarını anlatan Akdemir, yakında Anadolu'da yeni bir çağrı merkezi açacaklarını ifade etti.
55 BİN GENÇ ÇALIŞIYOR
İMİ Fuarcılık tarafından bir araştırma şirketine yaptırılan 'Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması'na göre, çağrı merkezlerindeki koltuk sayısı geçen yıla göre yaklaşık yüzde 18 artarak 48 bin 900'e yükseldi. Son verilere göre, toplam 'müşteri temsilcisi' sayısı 55 binin üzerinde. 'Müşteri temsilcisi' sayısındaki yıllık ortalama büyüme ise yüzde 16'yı buldu. Müşteri temsilcilerinin yüzde 58'i İstanbul, Ankara ve İzmir'de istihdam edilirken; bu iller dışında istihdam edilen 'müşteri temsilcisi' sayısı ise 16 bini geçti.