Bankalar bilgi sızdırdı

Genel Müdür kılığına giren müfettişler, bilgi hırsızlığına karşı bankaları test etti. Bazı bankalar müşterilerinin tüm bilgilerini arayanlara verdi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), aralarında yabancı bankaların da bulunduğu Türkiye'deki bankaları bilgi hırsızlığına karşı testten geçirdi. Banka personelinin, 'bilgi hırsızlığına' karşı duyarlılıklarını ölçmek için, müfettişler genel müdür kılığında müşterilerin bilgilerini istedi. Yapılan testten, bazı bankaların personeli geçerken, bazıları da arayan müfettişleri gerçek genel müdür sanıp müşterilerinin bilgilerini paylaştı.
HACKERLARA DAYANIKLI
Bankaların 'bilgi hırsızlığı testi', BDDK'nın geçtiğimiz yıl getirdiği 'hacker testi' zorunluluğu kapsamında yapıldı. Testleri, TÜBİTAK yaptı. Testlerin sonuçları ise geçtiğimiz ay BDDK'ya sunuldu. BDDK, bankalardan eksikliklerin giderilmesini isteyecek.
BDDK EN SAĞLAM KURUM OLDU
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK), TÜBİTAK ile birlikte gerçekleştirdiği 'siber güvenlik tatbikatının' da sonuçları netleşti. Buna göre, 41 kamu kurumunun katıldığı siber saldırı tatbikatından sadece 4 kamu kurumunun bilgisayar sistemi geçebildi. Testi geçen dört kurumdan ikisi ise, BDDK ve Merkez Bankası oldu.



GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.