Tarih kitapları yok satıyor

İki haftada 4.6 milyon kişinin izlediği Fetih 1453, tarih kitaplarının satışlarını katladı

İstanbul' un fethini anlatan Fetih 1453 filmi, vatandaşın tarihe ilgisini artırdı. Tarih kitaplarının satışları patlama yaptı. Gösterime girdiğinden bu yana iki haftalık süre içinde 4 milyon 600 bin kişinin izlediği, 35 milyon lira hasılat elde eden filmin etkisinin hissedildiğini söyleyen kitap evi yetkilileri, mağazalarda tarih kitaplarının olduğu bölümlerin yoğun ilgi gördüğünü belirtti.
KADINLAR İLK SIRADA
İnkilap Kitabevi Editörü Ahmet Bozkurt, tarihe yönelik film ve dizilerin vizyona girişiyle Osmanlı dönemine ilginin arttığını, bu döneme ait kitap satışının hızla yükselişe geçtiğini anlattı. 2 bin 500 civarında tarih yayını olduğunu vurgulayan Bozkurt, normal zamanlarda toplam satışlarının yüzde 10'unu oluşturan bu kitapların şimdi yüzde 30'unu kapsadığını kaydetti. Tarih kitaplarına daha çok kadınların ilgi duyduğunu ifade eden Bozkurt, "Ayrıca, bu tarz kitapları yazanların sayısında da son dönemde önemli bir artış yaşanıyor" şeklinde konuştu.
GOOGLE'DA ARAMA ŞAMPİYONU OLDU
Benzer bir hareketlenme de arama motoru Google'da yaşanıyor. Tarihe merak artınca, Google'da en çok aranan kelimeler, 'Osmanlı', 'Fatih' ve 'Osmanlı tokadı' oldu. Söz konusu kelimelerin artış oranı yüzde 800'leri buldu. 'Fetih' kelimesinin aranması ise yüzde 300 arttı. Öte yandan ABD, Kanada, Fransa ve Avusturya gibi ülkelerde de Osmanlı'nın İngilizcesi olan 'Ottoman' kelimesinin aranmasında büyük bir artış yaşandı.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.