Türkiye'nin kredi notu yükselebilir

Morgan Stanley'in açıklamasında, ''Türkiye'nin ülke derecelendirme notu artabilir ve yatırım yapılabilir ülke notuna yükseltilebilir'' denildi.

Morgan Stanley'in Avrupa araştırmaları birimi, Türkiye'nin gayri safi milli hasılaya oranla 2012 cari açık tahminini yüzde 7,5'ten yüzde 6,9 oranına indirdi. 2013 yılı cari açık beklentisini de revize eden kuruluş, bu oranı da yüzde 7,5'ten yüzde 6,5'e çekti.
Açıklamada, Türkiye'nin 2011 yılı itibariyle GSYH'ya oranla yüzde 10 seviyelerinde olan cari açığı göz önüne alındığında, revize edilmiş tahminlerin Türkiye için daha kolay finanse edilebilecek seviyeler olduğu vurgulandı.
Açıklamada, ''Eğer tahminlerimiz doğruysa, Türkiye'nin ülke derecelendirme notu artabilir ve güçlü mali performansın sürdürülmesi ve sıkı para politikasının sürdürülebilir bir enflasyon ve finansal denge oluşturulması kaydıyla Türkiye yatırım yapılabilir ülke notuna yükseltilebilir'' ifadesine yer verildi.
Açıklamada, Türkiye'nin haziran ayı enflasyon oranının petrol fiyatlarındaki düşüş ve zayıflayan talep sebebiyle bir önceki aya oranla yüzde 0,4 düşeceği tahmininde bulunuldu.
Morgan Stanley, Türkiye ekonomisi üzerine yayınladığı bilgi notunda, 2012 sonu için yüzde 7,3 oranında enflasyon tahminini güncellemek için haziran ayı resmi enflasyon verileriniN bekleneceği belirtilirken,''Yıl sonu enflasyon oranının yüzde 7'nin altında olabileceği yönünde beklentimiz var'' denildi.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.