Gıda ve temizlik gibi birçok ihtiyacı bir arada sunan büyük marketler, tüketicilere önemli kolaylık sağlıyor. Her türlü ürün ihtiyacını aynı zamanda karşılayabilen tüketiciler bu durumdan memnun olsalar da, marketten markete değişiklik gösteren fiyat farkına anlam veremiyor. Tüketiciler, bazı marketlerde
3 liraya satılan ürünün diğer markette
5 lira olmasının sebebini merak ediyor. Tüketicilerin büyük çoğunluğu alışveriş için kendilerine en yakın olan marketleri tercih ederken, fiyat avantajını da göz önünde bulunduruyor.
Bilinçli alışveriş kurallarının başında gelen fiyat araştırması yapan tüketiciler ise marketlerin yakınlığından çok, ucuzluk ve kalitesine öncelik veriyor.
HESABINI BİLENLER...
Market market gezen bazı tüketiciler neyin, nerede daha hesaplı fiyattan satıldığını araştırarak, alışverişlerini buna göre yapıyor; böylece fazla ödeme yapmaktan kurtuluyor. Yaklaşan
Ramazan ayı nedeniyle alışverişlerinde daha seçici davranacağa benzeyen tüketiciler, masraflarını bu sayede düşürmeyi hedefliyor.