3. havalimanı 3. büyük olacak

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılacak üçüncü havalimanının dünyanın en büyük 3. havaalanı olacağını söyledi

Dünyanın havacılık ve finans merkezi olmayı hedefleyen İstanbul'a mega havalimanı geliyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, en az 10 milyar TL'ye mâl edilecek İstanbul'a 3'üncü havalimanı projesine birçok yerli ve yabancı talipli olduğunu söyledi. Yıldırım, havalimanı için kamulaştırma çalışmalarının başladığını hatırlatarak, YPP kararının çıkmasını beklediklerini belirtti.

'YERLİ-YABANCI TALİPLİ ÇOK'
Kararın ardından Eylül ayı içerisinde ihale ilanına çıkmayı planladıklarını anlatan Yıldırım, "İhaleye katılım için 2 ay süre veririz. Hedefimiz bu yıl bitmeden ihaleyi sonuçlandırmak" dedi. "Havalimanı için talipliler var mı?" sorusuna, "Talipliler var, gelen giden çok" yanıtını veren Bakan Yıldırım, Almanlar, Çinliler, Fransızlar, Katar, Dubai ve Japonlar'ın ihale için talip olduğunu belirterek, "Yerli yatırımcılar da var talipli. Yani var oğlu var. Her yerden ilgi var da bizim için önemli olan ilgi değil. Dosya ve teklifi görmeden bir şey diyemiyoruz" değerlendirmesini yaptı. Yıldırım, "750 bin metrekare kapalı alanı var. 60 metre eninde, 3 bin 570 metre uzunluğunda. Dev Airbus A380 uçaklarının ineceği pistler yapılacak. Bittiğinde dünyanın 3'üncü büyük meydanı olacak" dedi. Havalimanının yılda 150 milyon yolcuya hizmet verecek kapasiteye sahip olacağını aktaran Yıldırım, "İlk etap öncelikle 80-90 milyon yolculu olacak"
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.