Düğün turizmi

Dünya zenginlerinin gözdesi olan İstanbul'dan sonra, Ege sahilleri de düğün turizmine açıldı. Bu amaçla lüks otel yatırımlarına hız verildi...

Son yıllarda Ortadoğu ülkelerinde gözde olan Türk dizileri, İstanbul'u düğün turizminin merkezi haline getirirken; yeni gözde yerler sahil şehirleri oldu. İstanbul'da bu yıl 350 yabancı düğün planlarken; Çeşme ve Bodrum da bu pastadan pay almak için atağa geçti.
Avantgarde Hotel İstanbul'un sahibi, Lucis Global Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmet Öztanık, düğün turizminde hızlı bir ilerleme yaşandığını fark ettiğini ve özellikle bunu ön planda tutarak Bodrum Küdür Koyu'nda 15 milyon dolar yatırımla 'Mejor Costa Hotel'i açtıklarını ifade etti. "Düğünlerde Maldivler'i aratmayacağız" diyen Öztanık, "Türkler, Hintliler'den sonra düğün için en çok para harcayan ülke. Türkler ile birlikte, yabancı çiftleri de düğünlerini yapmak için buraya çekmek amacımız. Temmuz'da açtığımız otele, şimdiden yerli-yabancı çiftlerin düğün rezervasyonlarını almaya başladık" şeklinde konuştu.
CİDDİ GELİR SAĞLIYOR
Bu misafirlerin harcamalarının da Türkiye'ye ciddi bir gelir sağladığını söyleyen Öztanık, "Oteli bu nedenle lüks ve çok konforlu yaptık. 31 odalı otelimizde her odaya 1 personel düşüyor" dedi. Öztanık, ayrıca otelin düğün haricinde tatil amaçlı da hizmet verdiğini, hedef kitlelerinin öncelikle üst düzey gruptaki yerli misafirler olduğunu belirtti.

RAKAMLARLA SEKTÖR
Düğün sektörü Türkiye'de 20 iş kolunu besliyor.
Her yıl ortalama 650 bin çift evleniyor.
Gelinlik için yılda 195 milyon dolar harcanıyor.
Her yıl düğün sayısı ortalama yüzde 15 artıyor.
Dünyada en fazla düğün Las Vegas'ta düzenleniyor.
ABD'de her yıl yaklaşık 90 milyar dolarlık harcama yapılıyor.
Yıllık 19 milyar dolarlık düğün hediyesi alınıyor.
Her düğün için ortalama 300 yabancı misafir geliyor.
Balayına 8 milyar dolar harcanıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.