İhracat arttı

İhracat bu yılın Ağustos ayında, 2011 yılının aynı ayına göre yüzde 14,5 artarak 12 milyar 874 milyon dolara ulaştı. İthalat ise aynı dönemde yüzde 4,8 azalarak 18 milyar 736 milyon dolara geriledi

Türkiye'nin ihracatı bu yılın Ağustos ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,5 artarak 12 milyar 874 milyon dolara ulaştı. İthalat ise aynı dönemde yüzde 4,8 azalarak 18 milyar 736 milyon dolar olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde dış ticaret açığı yüzde 30,5 azalarak, 8 milyar 434 milyon dolardan 5 milyar 862 milyon dolara düştü.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2012 Ağustos ayına ilişkin geçici dış ticaret veriler açıklandı.

İhracat arttı, ithalat geriledi

Buna göre, bu yılın Ağustos ayında, geçen yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 14,5 artarak 12 milyar 874 milyon dolar, ithalat yüzde 4,8 azalarak 18 milyar 736 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Dış ticaret açığı bu dönemde yüzde 30,5 azaldı ve 8 milyar 434 milyon dolardan 5 milyar 862 milyon dolara geriledi.

2011 Ağustos ayında yüzde 57,1 olan ihracatın ithalatı karşılama oranı, bu yılın Ağustos ayında yüzde 68,7'ye yükseldi.

Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre, 2012 Ağustos ayında geçen yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 14,5 artarken, ithalat yüzde 0,9 azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise Ağustos ayında bir önceki aya göre ihracat yüzde 10,9 artış gösterirken, ithalat ise yüzde 0,9 düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.