Dönüşüm hızlı başladı

33 şehirde kamu binalarının yıkımıyla başlayan kentsel dönüşümde 2'nci adım atıldı. Acele kamulaştırılacak alanlar tespit edildi, 30 bölgeye itiraz masası kuruluyor

7 milyon binanın yenileneceği kentsel dönüşüm hızlı başladı. 5 Ekim'de Türkiye'nin 33 ilinde kamu binalarının yıkımıyla başlayan dönüşümde ikinci adım da atıldı. İstanbul'dan Gaziantep'e kadar birçok ilde kentsel dönüşüm projesi kapsamında acele kamulaştırılacak taşınmazlar belirlendi. İlk liste Bakanlar Kurulu tarafından imzalandı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 20 yıllık süreçte 7 milyon riskli binayı elden geçirmeyi hedeflerken; 30 bölgede itiraz masaları kuruluyor. Buna göre; Bakanlık deprem yönetmeliğine göre riskli alan ve üzerindeki yapıları belirleyecek.
15 GÜN İTİRAZ SÜRESİ
Bu listelere karşı çıkan hak sahipleri, 15 gün içinde riskin yoğun olduğu bölgelerde kurulan itiraz masalarına başvuracak. Bu itirazlar, bakanlık ve öğretim görevlilerinden oluşacak 7 kişilik teknik heyet tarafından incelenerek, karara bağlanacak. Yıkım kararları 3'te 2 çoğunlukla alınacak.
OFİSLER ARTACAK
Kentsel dönüşümde vatandaşın bilgilendirilmesi amacıyla kurulan bölgesel ofislerin sayısı artırılacak. Dönüşümde anlaşma sağlanan vatandaşlara kira yardımı ve konut tahsisi yapılıyor. 3'te 2 çoğunluğun kararına katılmayan mülk sahiplerinin arsa payları anlaşma sağlayan ortaklara satılacak. Satılmayan paylar bakanlıkça bedeli ödenerek Hazine adına tescil edilecek.
Hazal ATEŞ
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.