SIRADA DOSYA MASRAFI VAR
Emekli bekçi Sadık Uçar, bir bankadan 2010'da kullandığı 42 bin liralık kredi karşılığında ödediği 700 liralık komisyon ücretini geriye almak için 9 ay önce İnebolu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Uçar'ın başvurusunu değerlendiren hakem heyetinin komisyonun geri ödenmesine karar vermesi üzerine, ilgili banka İnebolu Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurarak karara itiraz etti. Mahkeme de Uçar'ı haklı buldu. Uçar, "Mücadelem bitmedi. Dosya masrafı olarak ödediğim 2 bin 100 lirayı da geri almak için dava açacağım" dedi. Bu karar, diğer davalarda da emsal olabilecek.
2 ŞİKAYETTEN 1'İ BANKA HAKKINDA
Tüketici hakem heyetlerine geçen yıl yapılan başvuruların sadece yüzde 33.2'si bankacılık sektörüyle ilgiliyken, bu yılın 8 ayında başvuruların yüzde 54.2'si bankacılık merkezli konularda yapıldı. Bu yılın 8 ayında hakem heyetlerine yapılan 224 bin 889 başvurunun 122 bin 12'si; kredi kartı üyelik ücreti, hesap işletim ücreti, dosya ücreti ve ipotek fek ücreti gibi işlemlere yönelik olarak gerçekleşti.
1 SAYFA BELGEYE 250 LİRA İSTEDİLER
Ankara Barosu'na kayıtlı avukat Emrah Altunç, çok sayıda 'dosya masrafı' mağdurunun, bankaların kredilerden haksız olarak kestiği dosya masrafını mahkeme ve icra müdürlüğü marifetiyle geri aldığını ifade etti. Altunç, "Mahkemeye başvururken kesintiyi gösterir belge isteniyor. Söz konusu belgeyi yasalar çerçevesinde verme zorunluluğu olan bankalar bunu geciktiriyor ya da sayfa başına 20 liradan 250 liraya kadar ücret istiyor" dedi.