Ambalaja da hile karıştı

Denetlenen 3 bin 505 ürünün 583'ünün ambalaj bilgisi yanlış çıktı. 45'ine eksik gramaj nedeniyle 89 bin lira ceza kesildi

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, 2012 yılında yürütülen hazır ambalajlı ürünlere yönelik denetimlerde, 583 adet üründe ambalaj bilgisi ile aykırılık tespit edildiğini söyledi.
EN ÇOK ÇİKOLATADA
Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü'nce 2012'de 3 bin 505 ürünün denetlendiğini anlatan Ergün, denetimler neticesinde aykırılık tespit edilen 583 üründen 45'ine miktar eksikliğinden dolayı toplam 89 bin 696 lira para cezası uygulandığını, 538 ürüne de insan sağlığı, can ve mal güvenliği bakımından risk oluşturmayan etiket bilgilerinin düzeltilmesi için süre verildiğini kaydetti. Ceza uygulanan ürünlere bakıldığında çikolata, bisküvi, kek ve şekerlemelerin 16 ceza sayısı ve 22 bin 746 lira ceza tutarıyla ilk sırada yer aldığı bilgisini veren Ergün, "Bunu 13 ceza sayısı ve 20 bin 489 lira ceza tutarıyla süt ve süt ürünleri izledi" dedi. Hazır ambalajlı mamullerle ilgili olarak dikkat edilmesi gereken hususlar olduğunu belirten Ergün, tüketicilere şu tavsiyelerde bulundu: "Etiketin üzerindeki bilgilerin açıkça okunabilecek ve silinmeyecek bir şekilde olup olmadığı incelenmeli. Ambalajı üzerinde belirtilen ürünün net miktar bilgisi ile firma adres bilgilerinin açık şekilde gösterildiğinden emin olunmalı. Üzerinde miktarı belirtilmeyen ürünler alınmamalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.