Hepsinin hikayesi var

Markaların her birinin bir hikayesi var. Kimi ismini kurucusundan, kimi içeriğinden alıyor. İşte yerli ve yabancı bazı markaların isimlerinin hikayeleri:

ADIDAS: İsmini kurucusu Adolf Dassler'ın takma adı 'Adi' ve soyadının ilk 3 harfinin birleşiminden alıyor.
VAKKO: Vitali ve Alber adlı 2 kardeşin, isimlerinin baş harflerini ve Hakko soyadının 'kko' kısmının birleşiminden oluştu.
COCA COLA: İsmini, karışımını tatlandıran 'Coca' yaprakları ve 'Kola' fıstığından alıyor. Kurucusu John S. Pemberton logonun daha iyi görünmesi için Kola'daki K'yi C'ye çevirdi.
VOLKSWAGEN: Almanca'da 'halkın arabası' anlamına geliyor.
IKEA: 'IK' harfleri kurucu Ingvar Kamprad'ın ismi ve soyadından, 'EA' ise büyüdüğü köy olan Elmtaryd Agunnaryd'ın baş harflerinden geliyor.
NIKE: İsmini, Yunan mitolojisinden zafer tanrıçası 'Nikea'dan alıyor. Markanın işareti, tanrıçanın uçuşunu simgeliyor. Türkiye'nin çinileriyle ünlü İznik kentinin de eski ismi 'Nikea'ydı.
PEPSI: İsmini sindirim kolaylaştırıcı enzim olan 'Pepsin'den aldı.
SONY: İsmi, Latince ses (sonus) ve ingilizce evlat (sonny) anlamına gelen kelimelerin birleşiminden oluşuyor.
STARBUCKS: İsmini Herman Melville'in ünlü romanı Moby- Dick'teki Starbuck isimli karakterden alıyor.
VODAFONE: Adını İngilizce ses (voice), veri (data) ve telefon (telephone) kelimelerinden almış.
AKBANK: Adana-Kayseri Bankası. Sabancı Ailesi'nin Kayserili olmakla birlikte iş dünyasındaki devleşmeleri Adana'da gerçekleşti. Aile, 1959'da Adana ve Kayseri'nin baş harflerini birleştirerek Akbank'ı kurdu.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.