SEKTÖRDE PANİK BAŞLADI
Türkiye'de giyim sektöründe faaliyet gösteren önemli perakendecilerin battığı ya da iflas ertelediği yönündeki haberlerin son dönemde çok sık duyulur hale geldiğini belirten Karakuş, şunları kaydetti: "RodiMood, Seven Hill, Wenice Kids, Berk, Uki ve Haan-Gar bunlardan sadece bazıları. Durum böyle olunca perakendeciler, 'ya bizim de başımıza gelirse' diye endişe yaşamaya başladı." Doğru borçlanma stratejisi uygulayan ve kontrollü büyüyen markaların varlıklarını sürdürdüklerine dikkat çeken Karakuş, açıklamasında şu tespitlerde bulundu: "Son dönemde yaşanan ve sektörde endişe yaratan iflasların temel nedeninin, herhangi bir stratejiye dayanmayan kontrolsüz büyüme ve buna bağlı yüksek oranlı borçlanma olduğunu değerlendiriyoruz. İyi bir satranç oyuncusu gibi; rakibini analiz eden, oyunu kurallarına göre oynayan ve hamlelerini zamanında, geleceği planlayarak yapan firmaların güçlenerek büyüme trendlerini sürdürdüğünü görüyoruz."
KAÇINILMAZ SON
Karakuş, şöyle devam etti: "Aralarında önemli markaların da bulunduğu son dönemde yaşanan iflasların, 'diğer markalar da mağaza açtı' diyerek lokasyon ve potansiyel müşteri analizi yapmadan, neredeyse her AVM'de mağaza açıyor olmalarından kaynaklandığını biliyoruz. Satışlar, bırakın beklentiyi kredileri bile geri ödeyemez hale gelince de kaçınılmaz son yani iflaslar yaşanıyor."
YABANCIYA 30 YERLiYE 70
AVM'lerin dünya çapında ünlü yabancı markalara birçok avantaj sağlarken, yerli markalara haksız rekabet zemini hazırladığının bilindiğini belirten Karakuş, AVM'lerdeki dükkanların metrekaresinin yabancı markalara 30 eurodan, yerli markalara ise 70 eurodan kiralandığını bildirdi. Karakuş, AVM'ler marka mezarlıklarına dönüşmeden önce yerli markalara pozitif ayrımcılık yapılması gerektiğini vurguladı.