Ekmekte kepek oranı arttırıldı

Yeni düzenleme ile birlikte ekmekteki kepek oranı arttırıldı. Bundan böyle normal ekmeklerde kullanılacak kepek oranı en az yüzde 7,02, en fazla 8,71 olarak belirlendi.

Türk Gıda Kodeksi Buğday Unu Tebliği ile Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı.
Buğday Unu Tebliğine göre, ekmek yapımında kullanılan buğday unları ''ekmeklik buğday unu'' adıyla tek sınıfta toplanacak.
Normal ekmekteki kepek oranı en az yüzde 7,02, en çok yüzde 8,71 olması gerekecek. Tam buğday ekmeğindeki kepek oranı ise yüzde 15,79 olacak.
Düzenlemenin yürürlüğe girmesinden sonra Türkiye'de ekmek sadece Buğday Unu Tebliği'nde tanımlanan bu kül içeriklerine sahip ekmeklik buğday unu ve/veya tam buğday unundan yapılabilecek.
Ekmek çeşitleri, diğer ekmek çeşitleri ve ekşi hamur ekmekleri, ambalajlı üretilmeleri durumunda 250 gramdan sonra muhtelif ağırlıklarda olabilecek.
''KATKISIZ'' İFADESİ ÜRÜN ADIYLA BİRLİKTE KULLANILACAK
Değişiklikle ''özel amaçlı buğday unu'' sınıfı oluşturuldu. Kül miktarı sınırlaması getirilmeyen bu un türü, tüketici talebine göre istenilen kül değerlerinde üretilebilecek.
Un ambalajlarının büyük çoğunluğunu oluşturan polipropilen malzemeden üretilen çuvallara ilişkin kalite kriteri de bu düzenlemede yer aldı. Ambalaj malzemesinin polipropilen olması durumunda bu ambalajın dokuma sıklığı santimetrede 5 adet ve ağırlığı en az 80 gram/metrekare olacak.
Tebliğin yayımlandığı tarihten önce faaliyet gösteren gıda işletmecilerine bu tebliğ hükümlerine uyum sağlayabilmeleri için 1 Temmuz 2013 tarihine kadar süre tanındı.
Ürünlerdeki ''katkısız'' ifadesi, Türk Gıda Kodeksi Gıda Katkı Maddeleri Yönetmeliği'nde izin verilen katkılardan hiçbiri katılmadığı takdirde ürün adıyla birlikte kullanılabilecek.
Ekmeklik buğday, bisküvilik buğday ve makarnalık buğday ayrı ayrı veya karıştırılarak üretilen buğday unlarını kapsayan tebliğ, vitamin ve minerallerce zenginleştirilmiş buğday ununu kapsamıyor.
EKMEK DOLAPLARI KAPALI ORTAMA KONULACAK
Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğe göre, ambalajsız olarak piyasaya arz edilen ürünler, alıcının el değmesini engelleyecek şekilde ekmek dolabında/tezgahında satılacak veya tüketicinin bu ürünleri eldivenle alması sağlanacak.
Gıda işletmecisi, tebliğ kapsamında ambalajsız olarak piyasaya arz edilen ürünleri, Türk Gıda Kodeksi Gıda ile Temas Eden Madde ve Malzemeler Yönetmeliği'nde yer alan hükümlere uygun bir ambalaj malzemesine sararak veya içine koyarak tüketiciye arz edecek ve bu ürünler için söz konusu yönetmelikte yer alan hükümlere uygun bir ambalaj malzemesinin ekmek dolabında veya tezgahında alıcının ulaşabileceği bir şekilde bulundurmasını sağlayacak.
Ambalajsız piyasaya arz edilen ürünlerin satışa sunulduğu ekmek dolapları veya tezgahları açıkta bırakılmayacak şekilde kapalı bir ortama konulacak. Ekmek dolabı veya tezgahında, zorunlu etiket bilgilerine ilave olarak ürünün net miktarının yer aldığı etiketin alıcının rahatlıkla görebileceği büyüklükte yer alması zorunlu olacak.
İŞLETMELERE 1 TEMMUZ'A KADAR SÜRE
17 Şubat 1999 tarihli ve 23614 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Buğday Unu Tebliği'ni yürürlükten kaldıran tebliğin yayımlandığı tarihten önce faaliyet gösteren gıda işletmecilerine, uyum sağlayabilmeleri için 1 Temmuz 2013 tarihine kadar süre tanındı. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.