Çarşı karıştı

Her köşede mantar gibi çoğalan AVM'ler, hesapsızlığın kurbanı olmaya başladı. Birer birer kapanan onlarca AVM binası, hastane ve okul yapılıyor

Dev bütçelerle birbiri ardına açılan alışveriş merkezleri (AVM), kıran kırana yaşanan rekabetin altında eziliyor. Hesapsız yapılan onlarca AVM birer birer batarken, kimisi de kurtuluşu okul, hastane, belediye binası gibi dönüşümde buldu. EVA Gayrimenkul'ün hazırladığı rapora göre; 2012 yılı ile 2013 yılının ilk çeyreğinde toplam 364 bin metrekarelik alışveriş alanı fonksiyonunu kaybetti. Bazı merkezler ise kârlılık için marka karmasını sil baştan gözden geçiriyor. Yıkıcı rekabet markalara da yansıyor. Markalar birçok noktada mağaza kapatmaya gidiyor. Dünya gazetesinin haberine göre; 310 AVM'nin bulunduğu Türkiye'de, 2015'e kadar 110 yeni AVM'nin açılacak olması, aynı sıkıntıların yaşanmaya devam edeceğini gösteriyor. EVA Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, fonksiyonunu yitiren AVM'lerin Anadolu'da 120 bin metrekareye çıktığını, önümüzdeki 3 yılda bunun 3 kat artacağını söyledi. Yazıcı, "Türkiye'de şu anda 23 AVM kapandı. Geriye kalan birçok AVM'de de ofis, dersane ya da hastaneye dönme çabalarını görüyoruz" açıklamasını yaptı.
DEV YATIRIMLAR BİLE ZORDA
Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü de, İstanbul'da 20 bin metrekarenin üzerindeki 4 AVM'de sıkıntı yaşandığını söyledi. Kapanan ya da fonksiyonun yitiren AVM'lerin bir çoğu İstanbul'da bulunuyor. Ora AVM batarken, Fox City ve Akvaryum AVM hastane oluyor. Akmerkez ve Astoria ise marka karmasını güncelleyerek sıkıntıyı aşmaya çalışıyor.
'ÖLÜ AVM'
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, "Son 7 yılda 41 adet AVM kapandı. Maalesef organize perakendede yaşanan sıkıntılar, sistem ve kural olmadan işe girişmenin bedeli. Ölü AVM'ler hem kendilerine hem bize zarar veriyor" diye konuştu.
MARKALAR BATIYOR
Hazır giyimde Rodimood, Seven Hill, Wenice, Berk, UKİ ve Haan-Gar gibi markalar birer birer piyasadan çekildi. Ankara Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Canip Karakuş, AVM'lerde mağaza açma yarışının firmaların batışını hazırladığını söyledi. Karakuş, "Markaların 'rakibim varsa ben de olmalıyım' mantığıyla her AVM'de mağaza açma yarışı, adeta sendroma dönüşüyor. Satış rakamları gideri karşılayamayınca da iflas kaçınılmaz oluyor" dedi.
ORA
Türkiye'nin en büyük AVM'lerinden Ora, 400 milyon dolar yatırımla battı.

FOX CITY
20 milyon dolarlık yatırıma kilit vuruldu. Hastane olması gündemde.
TAKSiT CENTER
100 milyon dolar yatırımla İstanbul Beylikdüzü'nde açılan AVM, bit pazarına dönüştü.
AKVARYUM
İstanbul Bayrampaşa'da bulunan Akvaryum AVM, hastane oluyor.
MALTEPE
Ankara'da yaklaşık 15 milyon dolarlık yatırımla açıldı, sosyete pazarı oldu.
ASTORIA
Marka karmasını sil baştan yenilemek için görüşmeler yapıyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.