Markette soygun var

Etikette yazan fiyatlar kasada değiştiriliyor. Onlarca ürün alan tüketici, bunu fark etmeyip kandırılıyor

Marketlerin tüketiciyi yanıltmaya yönelik faaliyetleri bitmiyor. Ürünün gramajını indirip gizli zam yapan marketlerin son oyunu ise; rafta başka, kasada başka fiyat uygulaması oldu. Reyonda düşük fiyattan gösterilen ürün, kasada daha yüksek fiyattan satılıyor. Onlarca kalem ürün arasında tüketicilerin gözünden kaçan fiyat farkı ise doğrudan marketin kasasına gidiyor. Bir tüketici yaşadığı olayı şöyle özetledi: "Puding aldım. Etikette 1.35 lira yazıyordu. Fişi alıp kontrol ettiğimde benden 2.99 lira aldıklarını gördüm. Yetkili, bazen böyle hatalar olduğunu söyledi. Ben de aradaki farkı talep ettim. Ürünü iade edebileceğimi, farkı ödemeyeceklerini söylediler."
ADET AZALDI, FİYAT AYNI
Marketlerin yaptığı pazarlama kurnazlıklarından birinin de '3 al 2 öde', '5 al 4 öde' gibi kampanyalar olduğu ortaya çıktı. Bir tüketici, "Rafta bir paket kakaonun 50 kuruş olduğunu gördüm. Markette dolaşırken bir sepette ise '4 al 3 öde' fiyatı 2 lira idi. Tüketici kandırılıyor" dedi. Bir başka tüketici de, bir çocuk bezi üreticisinin 2 ay içerisinde önce paketlerdeki adetleri 4-6 adet azalttığı halde, fiyatın aynı kaldığını anlattı.
Özge YAVUZ
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.