Mutfak yanıyor

Ramazan ile birlikte fırsatçılar hortladı. Sebze-meyveden ete kadar birçok üründe fiyatlar arttı. Yaz ürünleri bile fahiş fiyattan satılıyor

Gıda tüketiminin en çok arttığı Ramazan ayı ile birlikte, fırsatçılar da ortaya çıktı, fileleri doldurmanın maliyeti de arttı. Sebze-meyvenin en bol olduğu yaz aylarında, fiyatların taban yapması gerekirken, market ve pazarlardaki yüksek fiyatlar dikkat çekti. Kimi ürün sera olduğu için, kimi ürün rekolte azlığından, kimi de fırsatçıların etkisi ile yüksek fiyatlardan tezgahlarda yerini alıyor. Tarladan 1 liraya alınan ürünler, fırsatçıların etkisi ile soframıza gelene kadar 4 liraya çıkıyor.
HER ÜRÜNDE FİYAT ARTTI
Fırsatçılar kendini sadece sebzemeyvede göstermiyor. Son zamanlarda et ve süt ürünlerinde de dikkat çekici fiyat artışları görüldü. Ramazan ayı ile birlikte cirolarını katlamak isteyenler, Ramazan gelmeden ette spekülasyona başladı. Piyasada hayvan yokmuş imajı yaratılarak, et fiyatlarına yüzde 10 zam yapıldı. Et ve Süt Kurumu (ESK), ürünlerinde yüzde 4'lere varan indirim yaptı. Sektör temsilcileri piyasada bol miktarda hayvan bulunduğunu, yapılan zamların fırsatçılık olduğunu söyledi.
VATANDAŞ DENETİM İSTİYOR
Fiyatlardaki ani yükselişler vatandaşın tepkisini çekiyor. Geçtiğimiz yıllara nazaran çok yüksek fiyatlarla satılan gıda fiyatlarına isyan eden vatandaşlar, "Marketler, satıcılar denetlenmiyor mu? Bir gecede etiketler nasıl değiştiriliyor? 8 liraya domates, 30 liraya peynir olur mu?" diyor.


ÖZLEM KAMER TERCANLI

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.