Faiz lobisine turizm tokadı

Faizlerin yükselip yatırımların durmasını isteyen lobi, emeline ulaşamıyor; her sektörde yatırımlar artıyor. AKTOB Başkanı, 'Yüzde 20'lerden 4-5'lere inen faizler sayesinde turizm yatırımları yüzde 100 arttı' dedi

Türkiye'nin büyümesini, yatırımların artmasını istemeyen faiz lobisi, piyasaları karıştırarak amacına ulaşmaya çalışıyor. Son dönemde bazı toplumsal olayları da kullanmak isteyen lobi, emellerini gerçekleştiremiyor. Türkiye'de son 11 yılda faizler sürekli düşüyor. 2002 yılı Şubat ayında gecelik borç verme faizi yüzde 62, borç alma faizi 57 iken, bu oranlar 2013'ün Mayıs'ında borç vermede 6.5, borç almada ise 3.5'e kadar geriledi. Faizlerdeki düşüş yatırımları artırırken, bundan önemli bir payı da turizm sektörü aldı. Türkiye, dünyanın en güzel tesislerine kavuşurken; yatak sayısı ve ülkeye gelen turist sayısı da her geçen yıl arttı.

HEDEFE ULAŞILACAK
TAKVİM'in sorularını cevaplandıran Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır, 11 yılda yaşanan siyasi istikrar ve ekonomik gelişmeler sayesinde sektörün büyüdüğünü belirtti. Daha önce yüzde 20-25'ler ile kredi kullandıklarını anlatan Çorabatır, "Ekonomide iyileşme sayesinde faizler düştü. Şimdi yüzde 4-5'ler ile kredi kullanabiliyoruz. Bu da hem sektörün büyümesine hem de yatırımların artmasına sebep oldu. Başta Antalya olmak üzere turizm yatırımları yüzde 100 büyüdü" dedi. Çorabatır, bu yıl sadece Antalya'nın 25 bin yeni yatakla sezona girdiğini söyledi. Gezi olaylarının yurt dışında abartılmasına rağmen sektörün fazla etkilenmediğini kaydeden Çorabatır, "Antalya'da bazı tedirginlikler oldu ama önceden yapılan rezervasyonlar ile turist sayısı etkilenmedi. İstanbul Taksim'deki otellerde bazı boşalmalar olduğu doğrudur ama bu turistler yine İstanbul'da kaldı" diye konuştu. 'Yüksek sezon' olarak nitelendirilen Temmuz ve Ağustos ayına yönelik rezervasyonlarda biraz daralma olduğunu hatırlatan Çorabatır, fakat Eylül ve Ekim aylarının hareketli geçeceğini dile getirdi. Çorabatır, bu yıl 30 milyon turist hedefine ulaşılacağını vurguladı.
SEBEPLENEMEDİLER
Sururi Çorabatır, Gezi Parkı olayları sırasında Yunanistan, İspanya ve İtalya gibi ülkelerin turizm bakanlarının Türkiye aleyhinde demeçleriyle ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu olaylar sırasında bazı rakip ülkeler fırsattan istifade bu karışıklıklardan sebeplenmeye çalıştı. Ama başarılı olamadılar. Turistler ülkemizi tercih etti. Şimdi Mısır'da karışıklık var. Hükümet yetkililerinden ya da sektörden 'Buraya gitmeyin' diye açıklama gelmedi. Yunanistan sürekli karışık. Biz 'Yunanistan'a gitmeyin, Türkiye'ye gelin' demedik. Bu tür sebeplenmeler bize yakışmaz."
TURİST SAYISI ARTTI
Bu yılın Ocak-Haziran döneminde Antalya'ya gelen ziyaretçi sayısı, geçen yıla göre yüzde 9.9 artarak 4 milyon 277 bin kişiye ulaştı. Bu dönemde en çok turist gelen pazarlar içinde ilk sırayı yüzde 20 artışla Rusya alırken, gelen turist sayısı 1 milyon 268 bin oldu. Almanya'dan gelenlerin sayısı yüzde 1.6 artarak 1 milyon 110 bin kişi olarak gerçekleşti.
THY DİREKT UÇSUN
Türk Hava Yolları'na (THY) da çağrıda bulunan AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır, yurt dışından Antalya'ya direkt uçuş olmamasını eleştirdi. Dünyada bir turizm markası olmuş Antalya'ya İstanbul üzerinden turist gelmesinin anlaşılamaz olduğunu belirten Çorabatır, "THY, Rusya gibi diğer ülkelerden de direkt uçuş yapmalı. EXPO 2016'ya gelecekler, İstanbul üzerinden gelmemeli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.