Türkiye' de ekonomik çarkın dönmesinde çok önemli bir yere sahip olan KOBİ'ler, ihracatı da artıran unsur oldular. İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) açıkladığı İSO 500 listesine göre; Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşunun 2012 yılı ihracatı ancak yüzde 0.6 büyüyebildi. Buna rağmen Türkiye'nin toplam ihracatındaki büyüme yüzde 12'nin üzerinde oldu. Bu da 2012 yılında ihracatı KOBİ'lerin sırtladığını gösteriyor. İSO Başkanı Erdal Bahçıvan da bu durumu şöyle yorumlamıştı: "İlk 500'de ihracat binde 6 büyüdü. Türkiye ihracatının çok altında olan bu rakam, genel ihracat artışının daha çok KOBİ'ler tarafından yapıldığına işaret ediyor. KOBİ'ler yeni pazarlara girme konusunda çok daha esnekler ve hareket kabiliyetleri yüksek." Uzmanlar, KOBİ'lerin bu başarısında, rekabetçi bir duruma gelmeleri kadar, gelişen teknolojiyi en iyi şekilde kullanmalarının ve dünyadaki yeniliklere kolay ayak uydurmalarının da etkisi olduğunu belirtiyor.
HEDEF 100 BİN FİRMA
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de bu konuda şu bilgileri vermişti: "İhracatımıza daha fazla katkıda bulunmaları için KOBİ'leri teşvik ediyoruz. KOBİ'lerin yurt dışında ofismağaza açma, işletme ve marka tanıtım faaliyetlerini destekliyoruz. 2023 yılında hedefimiz 100 bin ihracatçı firma sayısına ulaşmaktır."
YENİ PAZARLAR KEŞFEDİLDİ
KOBİ'ler son dönemde özellikle yeni pazarlar keşfederek ihracat alanlarını genişletiyor. Özellikle Rusya, Afrika ve Ortadoğu'ya olan ihracat rakamları artıyor.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN