Dolar 2'den döndü

Yurt dışından gelen tazyikle önceki gün 1.99 lirayı geçen dolar, dün 2 lirayı gördü. Sonra gevşeyip, günü 1.9940 liradan tamamladı...

Piyasalarda önceki gün yaşanan dolar kabusu, haftanın son günü yeniden alevlendi. Kurda psikolojik sınır olan 2 lira fiyatına dün ulaşıldı. Önceki gün 1.99 liranın üzerine çıkan dolar kuru, dün saat 16.31 itibariyle 1.9880 lira ile yeni zirvesini gördü.
İHALEDEN SONRA ZİRVE
Yükselişini sürdüren dolar, saat 16.54'te ise 2 liradan işlem görmeye başladı. Bu zirve, Merkez Bankası'nın 350 milyon dolarlık ihalesinin hemen ardından geldi. Akşama doğru gevşeyen doların gün sonu kapanışı ise 1.9940 lira oldu. Güne 2.6560 liradan başlayan euro da 2.6700 liradan kapandı. Faiz ise 0.20 puanlık artışla 9.67 seviyelerine çıktı.

SATIŞ MÜDAHALESİ
Merkez Bankası, dün 350 milyon dolarlık döviz satım ihalesi yaptı. Banka ayrıca, 1 ay vadeli 6 milyar liralık repo ihalesi açtı. İhaleye 18 milyar 730 milyon liralık teklif geldi. Borsa İstanbul 100 Endeksi ise dün güne, önceki günkü kapanışa göre 418.89 puanlık yükselişle başladı. Gelen satışlarla 67.932 puana geriledi.

REKABETÇİ BİR KUR İSTİYORUZ

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatçıların kurda yaşanan iniş çıkışlardan zarar ettiğini söyledi. Mehmet Büyükekşi, dün yaptığı açıklamada, ihracatçılar olarak rekabetçi kurda istikrar istediklerini ifade etti.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.