Şampiyon Akdeniz

Antalya, Isparta ve Burdur'dan oluşan Batı Akdeniz Bölgesi, tarımda şampiyonluğu kaptı. TZOB Başkanı Bayraktar, bu bölgenin 4 milyar 971 milyon dolarlık tarımda gayri safi katma değerle ilk sıraya çıktığını söyledi

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, tarımda şampiyonluğun Batı Akdeniz bölgesine geçtiğini belirterek, "Antalya, Isparta ve Burdur'dan oluşan Batı Akdeniz Bölgesi, 2010'daki 4 milyar 971 milyon dolarlık tarımda gayri safi katma değerle birinci oldu. 2008'in şampiyonu Manisa, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak'tan oluşan Zafer Bölgesi 4 milyar 732 milyon dolarla ikinci sıraya indi" dedi.
ÇUKUROVA 3'ÜNCÜ OLDU
Bayraktar, bölgesel gayri safi katma değerde son verilere göre; 2008-2010 döneminde Batı Akdeniz Bölgesi'nin ülke tarımsal gayri safi katma değerinden aldığı payın yüzde 6.56'dan 8.05'e çıktığını, Zafer Bölgesi'nin payının ise yüzde 8.48'den 7.66'ya indiğini belirtti. İkinci sıradaki Adana ve Mersin'den oluşan Çukurova Bölgesi'nin payının yüzde 7.28'den 6.85'e düştüğünü ve sıralamadaki yerinin 3'üncülüğe gerilediğine dikkati çeken Bayraktar, şu değerlendirmelerde bulundu: "Sıralamada Samsun, Tokat, Çorum ve Amasya'dan meydana gelen Orta Karadeniz 4'üncülükten 5'inciliğe, Konya ve Karaman'dan oluşan Mevlana 6'ncılıktan 8'inciliğe, Hatay, Kahramanmaraş ve Osmaniye'den oluşan Doğu Akdeniz 8'incilikten 10'unculuğa, Bursa-Eskişehir- Bilecik 12'ncilikten 13'üncülüğe, Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli'den oluşan Trakya 14'üncülükten 16'ncılığa, Ankara 17'ncilikten 18'inciliğe geriledi."

İSTANBUL SON SIRADA

Bayraktar'ın verdiği bilgiye göre; bölgeler içinde, sıralamada, Balıkesir ve Çanakkale'den oluşan Güney Marmara'nın 7'nci, Gaziantep, Adıyaman ve Kilis'ten oluşan İpekyolu'nun 20'nci, Zonguldak, Karabük ve Bartın'dan oluşan Batı Karadeniz'in 25'inci ve İstanbul'un 26'ıncı sıradaki yeri değişmedi. Bölgeler sıralamasında en büyük gerileme 9'unculuktan 15'inciliğe düşen Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin ve Gümüşhane'den oluşan Doğu Karadeniz'de görüldü. Bölgenin ülke tarımındaki payı yüzde 4.5'ten 3.65'e indi."

ÇİFTCİNİN YANINDA
Tarım sektöründe 60 yıllık deneyimi olan Şekerbank, üreticilere desteğini tam gaz sürdürüyor. Şekerbank İşletme ve Tarım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Halit Yıldız, tarımda kırsal kesimin finansmanına öncelik tanıdıklarını belirtti.
'AYAĞINA GİDİYORUZ'
Çiftçilerin ayağına giderek onlarla birebir görüşme yapmalarına imkan sağlayan organizasyonları mutlaka değerlendiklerini anlatan Yıldız, fuar, festival vb. organizasyonlarda yer aldıklarını kaydetti. Yıldız, Şekerbank'ın tarım bankacılığı alanındaki uzmanları ile 2008'den bu yana her yıl gerçekleştirdikleri tarım sektörüne yönelik Anadolu Turları kapsamında, 7 bin 800'e yakın köy ziyareti ile 235 bin çiftçiyle görüştüklerini söyledi. Tarım ve hayvancılık sektöründe pek çok kredi ürünlerinin olduğunu hatırlatan Yıldız, bazılarını şöyle sıraladı: "Üreticilerin işletme giderlerini karşılamaya yönelik Vadeli Zirai Kredi, tarımsal alanda ekipman ve demirbaş ihtiyacının finansmanı için Tarımsal Ekipman ve Demirbaş Kredileri ürünlerimiz var. Hayvancılıkla uğraşanlara hayvan alımı, yatırım, işletme giderlerine yönelik ürünlerimiz de mevcut."

ÖDEMELER HASATTA
"Hasat Kart ile çiftçilere ekim zamanı nakit sıkıntısı çekmeden mazot, yem, gübre, tohum alımını da kapsayan ihtiyaçlarını uygun ödeme koşullarıyla karşılama imkanı sunuyoruz" diyen Yıldız, şu bilgileri verdi: "Çiftçiler, Hasat Kart ile nakit ihtiyaçlarını karşılayabildikleri gibi, tedarikçilerden her türlü hububat, mazot, gübre ve fide gibi ihtiyaçlarını alabiliyor, ödemesini hasat zamanı yapıyor."

PRİM ŞEKER'DEN
Ekokredi ile 2 bini aşkın çiftçiyi ve üreticiyi enerji tasarrufu ile tanıştırdıklarına dikkat çeken Yıldız, bu alanda 30 milyon liraya yakın kaynak kullandırdıklarının altını çizdi. Yıldız, "Ayrıca Bağ-Kur'a üye çiftçilerin prim borçlarını aylık olarak ödüyoruz. Çiftçi borcunu hasat zamanı ödüyor. Böylelikle sigortadan kesintisiz yararlanıyorlar" diye konuştu.

HİZMET AĞINI GENİŞLETİYOR
Finansbank, tarım sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmet sunmaya devam ediyor. 59 ilde 140 şube ile çiftçileri tohumdan hasada her aşamada desteklediklerini söyleyen Finansbank Kobi Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Metin Karabiber, bitkisel üretim, hayvancılık, su ürünleri, tavukçuluk, seracılık alanlarına özel 29 farklı kredi ürünü sunduklarını kaydetti. "Çiftçiler için özel hazırlanan kredi paketleri, düşük faiz oranları ile 120 ay vadeli geri ödeme imkanı sunuyor" diyen Karabiber, kredi ödemelerini müşterilerin gelir elde etme dönemine uygun olarak düzenlediklerini belirtti. Karabiber, "2013'te 65 ilde 150'yi aşkın şube ile çiftçiye hizmet etmeyi hedefliyoruz" dedi.

DIŞ PAZARLARA HAZIRLIYOR
Metin Karabiber, tarımsal işletmelerin yerel ve uluslararası pazarlara entegre olmasını sağlayacak yapıya ulaşmalarına destek vererek, işletmelerin sektörle birlikte büyümesini hedeflediklerini kaydetti.

ÇUKUROVA'DA MISIR BEREKETİ
Türkiye'de mısır üretiminin 3'te 1'inin karşılandığı Çukurova bölgesinde, bu yıl hava şartlarının elverişli gitmesi sonucu dekar başına ortalama bin 500 kilogram ürün hasadı, çiftçinin yüzünü güldürdü. Ceyhan Ziraat Odası Başkanı Yavuz Tezcan, mısır alım fiyatının Ramazan Bayramı'ndan önce ton başına 640 lira olarak açıklandığını anımsatarak, şöyle konuştu: "TMO'nun ilk kez hasat başında alım fiyatını açıklaması, ton başı 56 lira prim desteği ve rekor seviyedeki rekolte, üreticileri sevindirdi. Randevulu alım sistemi ve ödemelerin kısa sürede olması üreticilerin sevincini ikiye katladı."
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.