Esnaf fena POS'ladı

Yazarkasa ile POS cihazlarını birleştiren sistem başladı ama esnaf yaya kaldı. 250 bin esnaf, yeni cihazları alamazken, bankaların '5 bin lira ciro' şartı tepki çekti

Yazarkasaları değiştiren yeni sistem 1 Ekim'de yürürlüğe girdi, ama esnaf hazırlığını tamamlamadığı için yüksek cezalar kapıda. 250 bin esnaf yeni cihazları 'pahalı' olduğu gerekçesiyle alamazken, bankaların ücretsiz verme şartı olarak '5 bin lira ciro' istemesi tepkilere yol açtı. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, "Yüz binlerce esnaf parasızlık nedeniyle yeni POS cihazını alamadı. Eğer yeni süre verilmezse yeni nesil POS cihazı alamayan bu işletmelerin tamamı ceza yiyebilir" değerlendirmesinde bulundu.
BÜYÜKLER KAZANÇLI ÇIKTI
Yeni cihazların büyük işletmeler için avantaj sağladığını, ancak uygulamadan esnafın zararlı çıktığını savunan Palandöken, "Bankalar, belli bir ciro taahhüdü veren işletmelere yeni POS cihazlarını hediye ediyor. Belli bir büyüklüğün üzerindeki işletmeler bu ciroyu zaten yapıyor. Dolayısıyla, büyükler yeni nesil POS cihazlarına bedava sahip olurken, küçük esnaf 2 bin liraya varan cihaz bedellerini ödemek zorunda kalıyor" dedi. Şu ana kadar 50 bin esnafın yeni nesil EFT-POS cihazını alabildiğini ancak 250 bin esnafın ise alamadığını bildiren Palandöken, erteleme isteğini yeniledi. Öte yandan esnaf, değişimde eski POS cihazlarını bankalara geri verdiklerini, ama yazarkasaları ne yapacaklarını bilemediğini söyledi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.