Esnafa AVM kapısı açıldı

Büyük firmalara karşı savaşamayan esnaf ve sanatkarlar için alışveriş merkezlerinde özel yer ayrılacak. İşyeri açmak kolaylaşacak...

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, perakende sektörünün merakla beklediği Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı'nı açıkladı. Yazıcı, alışveriş merkezi, büyük mağaza ve zincir mağazaların, esnaf ve sanatkar işletmeleri ile küçük ölçekli ticari işletmeler için pazar kaybı ve piyasada tutunma sorunlarını da beraberinde getirdiğini vurguladı. Yaşanan sorunların giderilmesi için taslağın hazırlandığını anımsatan Yazıcı'nın verdiği bilgilere göre, taslakta yer alan bazı yenilikler şöyle: Alışveriş merkezlerinde esnaf ve sanatkar işletmelerine belirli oranda yer ayrılacak. Ayrıca kaybolmaya yüz tutmuş meslekler için de faaliyet alanı oluşturulacak. İller bazında stratejik ticari planlar hazırlanacak ve bu planlar zaman içinde bir nevi perakende sektörünün haritası niteliğine kavuşacak.
İndirime sınır
Kampanyalı satışlar kurala bağlanacak. İndirimli satış kampanyalarının özellikle süresine ilişkin esaslar belirlenerek, bunlar disiplin altına alınacak.
Hız artacak
İşyeri açılış izinleri 'tek kapı'dan alınacak. Perakende Bilgi Sistemi (PERBİS) kurulacak. İşyeri açılış süreçleri kolaylaştırılacak ve bürokrasi azaltılacak.
Ucuz tedarik
Bakanlık'ın denetiminde, tedarik ve dağıtım şirketleri kurulabilecek. Bu sayede, esnaf ve sanatkar işletmeleri daha düşük maliyetlerle mal tedarik edebilecek.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.