3 milyar dolarlık bayram harçlığı

9 günlük bayram tatili esnafı üzerken perakendecileri sevindirdi. Yağmurun da etkisiyle AVM'ler dolup taştı, cirolar yüzde 35 arttı. Bayram hasılatı 3 milyar dolar oldu

9 günlük bayram tatili turizmciler kadar perakendecileri de mutlu etti. Tatil hareketliliği küçük esnafın işlerini azaltırken AVM'ler ihya oldu. Arefe gününden başlayan bayram alışverişi nedeniyle AVM'ler dolup taşarken, yağmurun da etkisiyle bayramın 3'üncü ve 4'üncü günlerinde de yoğun ziyaretçi akınına uğradılar. İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, 5 bin 500 araç kapasiteli otoparklarının bayramın üçüncü gününde dolduğunu, araç kabul edemediklerini söyledi. Geçen yıla göre bu ay ziyaretçi sayısında yüzde 15, ciroda ise yüzde 35 artış beklediklerini kaydeden Engin, "Yağmurlu hava nedeniyle ilk iki gün akraba ziyaretlerini bitiren tüketiciler AVM'lere yoğunlaştı. Bu yıl bayram iyi geçti" dedi. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de, bayramı iyi geçirdiklerini belirterek, "Bu ay ciromuzun yüzde 35'e yakın artmasını bekliyoruz" diye konuştu.
BAYRAM BEREKETİ
Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, Eylülde cirolarının yüzde 18 arttığına işaret ederek, "Ekim de bayram dolayısıyla iyi bir ay oldu. Büyümenin yüzde 18'den aşağı olmayacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu. Biçen Marketleri'nin sahibi İhsan Biçen, bir haftada cirolarının yüzde 16 arttığını söyledi. Türkiye'de perakende pazarının toplam büyüklüğü 180 milyar dolar. Aylık ortalama 15 milyar dolarlık ciro yapan sektör, hesaplamalara göre bu bayram süresince 3 milyar dolarlık ek bir ciro sağlayacak. Bu rakamın 750 milyon dolarını ise hazır giyim oluşturuyor.

ANADOLU'DA İLGİ BÜYÜK

Türkiye genelinde hava sıcaklığının azalması da AVM'lere olan ilgiyi artırıyor. Özellikle Anadolu'da sosyalleşme merkezi haline gelen AVM'lere bayramlarda ekstra ziyaretler gerçekleşiyor. Sektör temsilcilerine göre Anadolu'daki AVM'lerin bayram süresince büyük şehirlere oranla daha fazla ciro yapması bekleniyor.

Özge YAVUZ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.