2 kıta 4 dakika

Asrın projesi Marmaray'ın açılışı için geri sayım başladı. '2 kıta 4 dakika' sloganıyla tanıtılacak projede hedef, günde 1 milyon 200 bin yolcu taşınması...

İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek 153 yıllık hayal, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 90'ıncı yılının kutlanacağı 29 Ekim Salı günü gerçek oluyor. 2004 yılında inşasına başlanan 'Asrın Projesi' Marmaray'ın Üsküdar girişinde düzenlenecek açılış törenine, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile bazı yabancı devlet adamlarının katılımı bekleniyor. Kentin trafik sorununu önemli ölçüde rahatlatacak Marmaray sayesinde, her iki yakadaki banliyö hatlarının da devreye alınmasıyla Gebze ve Halkalı arası 105, Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12, Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olacak.
SAATTE 75 BİN YOLCU
Marmaray'da, tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Proje, açılış öncesinde 'Hayaldi gerçek oldu', '2 kıta 4 dakika' gibi çeşitli sloganlarla kamuoyuna tanıtılacak.
DÜNYADA İLKE İMZA ATILDI
Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Marmaray, Ayrılıkçeşme'den Kazlıçeşme'ye kadar tamamı yerin altında olan 13.6 kilometrelik bir güzergahtan oluşuyor. İstanbul Boğazı'nın tabanına yerleştirilen 11 tüp tünel bulunan, iki kıtayı denizin 60 metre altından birleştiren dünyadaki tek proje olan Marmaray'da, uygulanacak bilet fiyatları şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde olacak.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.