Sebzeye ara zam

Sebze halde ucuz, pazar ve markette ise cep yakıyor... Domates halden 2 liraya çıkıyor, markette 7 lira oluyor

Tüketici, tezgahtaki fiyatlardan yakınıyor. Sebze ve meyvede yaz-kış fark etmeksizin hal-market, üretici-tüketici arasında görülen fiyat farkları, pes dedirtiyor. Dönem dönem hal ile market arasındaki yüzde 700'leri bulan fiyat farkları, vatandaşın bütçesini zorluyor. Son olarak Türk mutfağının vazgeçilmezi domateste halden markete görülen artışlar, vatandaşı bezdirdi. Antalya Hali'nde 1.5-2 liraya satılan domatesin kilogram fiyatı, büyük şehirlerde markette 7 liraya kadar çıkıyor. Sivri biberin halden çıkışı 3 lira, marketlerde ise fiyatı 10 lirayı buluyor. Sebze ve meyvede kazanan üretici değil, aracılar oluyor.
ETİKETLER DENETLENSİN
Öte yandan fiyat farklılıkları market ile pazar arasında da görülüyor. Üreticiden tüketiciye gelene kadar ürün fiyatlarında yaşanan uçurum, market ile pazar arasında da kendini gösteriyor. Halden pazara gelene kadar artan ürün fiyatları, pazar ile market arasında da zamlanıyor. Pazarda 1 liraya satılan ürün, markette 3 lirayı bulabiliyor. Vatandaşlar ise denetim eksikliğinden yakınıyor.
YUMURTADA DOLAR ARTIŞI
Gıdaya zam üstüne zam geliyor. Patates ve kuru fasulyedeki fiyat artışı, yumurtaya da sıçradı. Ortalama 8 lira olan yumurtanın koli fiyatı, bir haftada 12 liraya kadar yükseldi. Üreticiye göre yüzde 50 oranındaki artışın nedeni, ithal edilen yem fiyatlarındaki dolara bağlı yükseliş.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.