EKONOMİ ÇOK GÜÇLÜ
Arar, "Seçimden sonra büyüme oranımız yüzde 30- 40'ları bulur. Türkiye istikrarlı ve güçlü bir ülke. İstanbul'da havaalanındaki trafik Avrupa'da bile yok. Türkiye'ye gelen turist sayısı da hızla artıyor" diye konuştu. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, istikrar ve güven ortamının tüketiciyi direkt etkilediğini söyledi. Aralık'tan bu yana yaşanan birçok gerginliğe rağmen Türkiye ekonomisinin ve ticaret performansının güçlü bir şekilde devam ettiğini belirten Doğan, "Perakende sektöründe Ocak, Şubat ve Mart'taki büyüme oldukça memnuniyet verici. Satışlar geçen yılın üzerinde gerçekleşti. Ancak sektör daha yüksek büyümelere alışkın olduğu için bu dönemi durgun geçiyor şeklinde yorumlayabilir" dedi. Ramsey'in ilk 3 ayda ortalama yüzde 15 büyüdüğüne işaret eden Doğan, seçim sonrasında satışların artacağını belirtti.
KIŞLIK BAYRAMI
Bu yıl havaların sıcak gitmesiyle kışlık ürünlerini satamayan giyim firmaları şimdi ikinci bir kampanya dönemi başlattı. Kış aylarında satışları düşen firmalar sezon indirimini erkene alıp çeşitli indirimler uygulamışlardı. Bahar aylarının gelmesiyle birlikte kışlık giyimdeki stokları eritmek isteyen firmalar şimdi ikinci bir kampanya dönemini de başlatmış oldu. Mağaza yetkilileri özellikle kışlık bot, kazak kaban gibi ürünlerde yüzde 70'e varan indirimler yapıldığını gelecek seninin kıyafetlerinin şimdiden çok ucuz fiyatlarla alınabileceğini söylediler.
Özge Yavuz