KARARLAR HAREKETE GEÇİRDİ
Kıran, 2009'da özel bir bankadan bireysel olarak 30 bin lira ihtiyaç kredisi çekti. Banka, Kıran'a verdiği krediden 'kredi kullandırma, dosya masrafı, hizmet bedeli ve ekspertiz ücreti' adı altında bin 100 lira kesti. Kıran, emsal kararlar üzerine, paranın iadesi için 2013'te Bahçelievler Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyet, Kıran'ı haklı buldu. Bankanın ödemeye yanaşmaması üzerine Kıran'ın avukatı, hakem heyetinin kararını icra takibine koydu. Avukat, bankaya borcu ödemesi yönünde 3 Mart'ta ödeme emri gönderdi. Ancak banka, parayı icra dosyası yerine tüketicinin hesabına yatırarak, yatırmış olduğu bu miktardan "Sigorta yaptık" diyerek kesinti uyguladı. Tüketicinin hesabına yapılan eksik ödemeyi kabul etmeyen avukat, bu kez Bakırköy 11. İcra Dairesi'nden haciz işlemlerinin yapılması için talepte bulundu. Şikayet edilen banka şubesine hacze gidilerek cebri icra yolu ile tüketicinin alacağı tahsil edildi.
MÜCADELEYİ KAZANDI HERKESE ÖRNEK OLDU
Dosya masrafını geri almak için hukuk mücadelesi başlatan Şükran Kıran, haciz memurlarıyla bankaya gitti ve parasını aldı. Yüzbinlerce vatandaşa bu yolu açtı.
VATANDAŞA ENGEL ÇIKARTILIYOR
Tüketiciler dikkat! Yeni Tüketici Yasası, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giriyor. Bu tarihten itibaren bankaların tahsil ettiği pek çok ücret yasal hale gelecek. Bu nedenle tüketicilerin paralarını geri alması için acele etmesi gerekiyor. bir an önce dosya masrafı kart aidatı gibi hukusuz ücretler için hakem heyetlerine gidin. Bankalarda son günlerde artan taleplere karşı direnç başladı. Vatandaşa türlü engeller çıkartılıp belge verilmiyor. Vatandaş ise bu konuda BDDK'nın bir an önce harekete geçerek zorbalıga dur demesini bekliyor.
HESABINIZI TELEFONLA KAPATTIRMAYIN
Tüketiciler Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Bankaların müşteri hizmetlerini arayıp, hareketsiz hesaplarına yönelik telefonla kapatma talebinde bulunanların yıllar sonra karşısına hesap işletim ücretinden birikmiş borç, icra ya da kara liste çıkabilir" dedi. 2012'de yapılan düzenlemeye göre, 180 gün hareket görmeyen hesapların sahiplerine bildirim yapıldıktan sonra, 30 gün içinde tüketicinin bankaya başvurup hesabını kapatmadığı sürece hesap işletim ücreti yansıtılabileceğini dile getiren Ağaoğlu, hesabın kapatıldığını yazılı olarak alınmasını istedi.
Osman ASİLTÜRK