İşte Nisan ayının zam şampiyonu!

TÜFE, nisanda yüzde 1,34, Yİ-ÜFE yüzde 0,09 arttı. Yıllık enflasyon ise tüketici fiyatlarında yüzde 9,38, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 12,98 oldu.

Nisanda Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) yüzde 1,34, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yüzde 0,09 arttı. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 9,38, yurt içi üretici fiyatlarında da yüzde 12,98 oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) nisan ayına ilişkin TÜFE ve Yİ-ÜFE verilerini açıkladı.
Buna göre, nisan ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalara göre enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7,97, yurt içi üretici fiyatlarında ise yüzde 7,89 artış gösterdi. Aylık bazda TÜFE yüzde 1,34, Yİ-ÜFE yüzde 0,09 artarken, yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 9,38, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 12,98 olarak gerçekleşti.
Beklentiler
AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi'ne katılan ekonomistler, nisanda TÜFE'de yüzde 0,82 artış öngörmüşlerdi. Ankete katılan 21 ekonomistin nisan için enflasyon beklentileri en yüksek yüzde 1,16 ve en düşük yüzde 0,49 artış aralığında yer almıştı. Öte yandan, ankete katılanlardan 19 ekonomistin yıl sonu enflasyon beklentilerinin ortalaması da yüzde 8,08 olarak belirlenmişti.
Bu arada, mart ayında TÜFE yüzde 1,13, Yİ- ÜFE yüzde 0,74 oranında artmış, yıllık enflasyon ise söz konusu ayda TÜFE'de yüzde 8,39, Yİ-ÜFE'de ise yüzde 12,31 olarak gerçekleşmişti.
En çok zam kadın gömleğine
Tüketici fiyatları bazında nisan ayında en yüksek fiyat artışı görülen ürün yüzde 25,82 ile kadın gömleği oldu.
Ana harcama grupları itibariyle nisanda, aylık bazda en yüksek artış yüzde 13,10 giyim ve ayakkabıda görülürken, ev eşyasında yüzde 1,57, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 1,42, eğitimde yüzde 0,97, sağlıkta yüzde 0,93 artış gerçekleşti.
Nisanda aylık bazda en fazla düşüş gösteren grup yüzde 0,10 ile çeşitli mal ve hizmetler oldu.

Yıllık değişimler

TÜFE'de yıllık bazda en yüksek artış, yüzde 13,84 ile ulaştırma grubunda gerçekleşti. Bunu, yüzde 13,15 ile gıda ve alkolsüz içecekler, yüzde 12,48 ile lokanta ve oteller, yüzde 10,37 ile eğitim, yüzde 8,84 ile ev eşyası izledi.
Geçen ay endekste kapsanan 432 maddeden 61'inin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 291'inin ortalama fiyatlarında artış, 80'inin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.
Özel kapsamlı tüketici fiyatları endeksi göstergelerine bakıldığında, TÜFE göstergeleri, şubatta aylık bazda mevsimlik ürünler hariç yüzde 1,17 arttı.
Yİ-ÜFE'de düşüş
Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE),nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 0,09, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 5,61, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,98 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 7,89 artış gösterdi.
Sektörlere göre Yİ-ÜFE'nin bir önceki aya göre değişimleri madencilik ve taşocakçılığı sektöründe yüzde 0,59 düşüş, imalat sanayi sektöründe yüzde 0,18 artış, elektrik ve gaz sektöründe yüzde 0,63 düşüş ve su sektöründe yüzde 0,83 artış olarak gerçekleşti.
Nisanda, bir önceki aya göre endekslerin en fazla artış gösterdiği alt sektörler yüzde 4,40 ile deri ve ilgili ürünler, yüzde 2,84 ile mobilya hariç ağaç ve mantar ürünleri, yüzde 2,72 ile gıda ürünleri oldu. Buna karşılık diğer mamul eşyalar yüzde 4,01, metal cevherleri yüzde 3,94, kok ve rafine petrol ürünleri yüzde 3,39 düşüş ile bir ay önceye göre endekslerin en fazla gerilediği alt sektörler olarak kayda geçti.
Ana sanayi grupları sınıflamasına göre, nisan ayında en yüksek aylık ve yıllık artış dayanıksız tüketim mallarında gerçekleşti. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.