Bankalar, ücret ve komisyonlarda ne
Yeni Tüketici Kanunu'nu ne de
mahkeme kararlarını dikkate alıyor. Tüketici kredilerinde
dosya masrafı almaya devam eden bankalar, "Bu ücreti sizden tahsil ediyoruz. Ancak tüketici heyetine başvurup geri talep edebilirsiniz" diyerek, vatandaşı konuyu
yargıya taşımak zorunda bırakıyor. Tüketiciyi zorda bırakan bu uygulamanın son bulması için
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) yönetmeliğinin yayınlanması gerekiyor. Yönetmelik yayınlanmadığı için, bankalar bunu fırsat bilip
kötü niyetli davranıyor. BDDK'nın ücret listesinin bir ay içinde açıklanması bekleniyor.
GÖZLER BDDK YÖNETMELİĞİNDE
BDDK yönetmeliği yayınlanmadığı için
"ne koparırsak kâr" diye bakan bazı bankalar,
5 bin liralık krediden bile
200 liraya varan dosya masrafı almaya devam ediyor. Üstelik müşteriyi tüketici heyetlerine yönlendirerek uygulamanın
"haksız" olduğunu da ortaya koyuyorlar.
Hazal ATEŞ GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN