Borçluya mektup

Maliye, vergi borcu mektuplarının içeriğini yeniledi. Yeni mektuplar yakında gönderilecek. Mükelleflere mesajla bilgilendirme sistemi de başlatıldı...

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in talimatıyla gönderimi durdurulan, ödenmemiş vergi borcunun bulunduğuna dair mektuplar, içeriği güncellenerek yeniden postaya verilecek. Şimşek'in mektupların daha açıklayıcı bilgileri içerecek şekilde hazırlanması talimatı üzerine harekete geçen bürokratlar, Hollanda modeli üzerinde yoğunlaştı.
NELER YAZACAK?
Yeni sistemde, mektuplarda mükellefleri rahatsız edecek ifadeler bulunmayacak, vergi borcunun günün her anında nereden öğrenilebileceği bilgisi yer alacak. Tüm vergi borçlarının SMS ile öğrenilebileceği sistemi de hayata geçiren bakanlık, mükelleflere istedikleri her an bilgilendirme yapabilecek. Mükellefler artık vergi borçlarını ve içeriğini hem Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinden hem de SMS yoluyla günün her anında (7/24) öğrenebilecek. Tüm vergi daireleri, Maliye bürokratlarının içeriğini belirlediği mektupları kullanacak. Tek merkezden belirlenen içeriğin dışında, hiçbir vergi dairesi, söz konusu mektuplarda başka ifadelere yer veremeyecek.
MESAJLA DA BİLGİ ALINACAK
KMBS-Kısa Mesaj Bilgilendirme Servisi'nden (1189) artık, sisteme kayıtlı güncel tüm vergi borç bilgileri de öğrenilebilecek. Mükellefler tüm operatörlerden 1189'a, 'BORC TC Kimlik No anne kızlık soyadının ilk 2 harfi' şeklinde mesaj göndererek, borçlarını öğrenebilecek.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.