Şirketler düze çıktı

Kur ve faiz oyunlarıyla zora düşen şirketler yara sardı Geçen yıl 264 şirket kâr açıklarken, bu yıl sayı 302'ye çıktı

Gezi Parkı olayları ile 17 Aralık darbe girişiminin kur ve faizde neden olduğu yükselişin etkisiyle bilançoları yerle bir olan şirketler toparlanıyor. 30 Mart yerel seçimleriyle siyasi istikrar algısının güçlenmesi, gelişmekte olan ülkelere para girişinin devam etmesi ve tüketimdeki canlanma bilançoları toparladı. Kur ve faizdeki yükselişin durması ile birlikte finansman maliyetlerinin azalması, bilançolardaki düzelmenin ana tetikleyicisi olarak dikkat çekti. Geçen yılın ilk yarısında 264 şirket kâr ederken, bu yılın aynı döneminde bu sayı 302'ye çıktı. Zarar eden şirket sayısı ise 151'den 113'e geriledi.

LOBİLERİN HEDEFİ TUTMADI
17 Aralık darbe girişimi geçen yıl kur ve faizde büyük artışa neden olmuştu. 2013 yılında, dolar yüzde 20'ye yakın değer kazanarak 2.13 TL'ye, euro ise yüzde 25 yükselerek 2.93 liraya çıkmıştı. Bu yılın mart sonunda ise dolar 2.16 TL, euro ise 2.97 TL oldu. Yerel seçimlerin ardından siyasi istikrarın önümüzdeki dönemde de devam edeceği beklentisi, kur ve faizdeki yükselişi durdurdu. Haziran sonunda dolar 2.12 TL, euro ise 2.90 TL'de kaldı. Bu durum şirketlerin finansman giderlerinde toparlanmaya neden oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.