Kaçağın faturası bize

Elektrikte kayıp kaçak oranı 10 yıl öncesi seviyenin altına düştü ancak bazı bölgelerde halen çok yüksek. Enerji Bakanı Taner Yıldız'ın açıkladığı rakamlar, elektrikteki kayıp ve kaçağın bölgesel dağıtıma göre durumunu ortaya koydu. En yüksek kayıp kaçak oranları Dicle ve Vangölü elektrik dağıtım bölgelerinde yaşandı. Dicle ve Vangölü'nde kayıp kaçak oranı 4'te 3 civarında... Yüzde 75'lere varan bu kayıp kaçağın da önlenmesi için tedbir alınıyor. Yıldız'ın verdiği rakamlara göre, 2013'te Dicle'de dağıtıma verilen 19 milyon 483 bin MWh (Megavat Saat) elektriğin 14 milyon 617 bin MWh'ı kayıp kaçağa gitti. Vangölü Dağıtım'a verilen 3 milyon 775 bin MWh elektriğin ise 2 milyon 426 bin MWh'ı kayıp kaçağa dönüştü. İstanbul bölgesinde Boğaziçi Elektrik Dağıtım bölgesinde 23 milyon 910 bin MWh'in, 2 milyon 364 bin MWh'i kayıp kaçak olarak ortaya çıktı. Kayıp kaçak oranları tüm Türkiye'de faturalara belli bir oranda yansıtılıyor.
24 AY SONRA iLK ZAM
Enerji Bakanı Taner Yıldız, Türkiye'nin son 24 aydır herhangi bir fiyat artışına gitmediğini vurguladı. Yıldız, Türkiye'nin, elektrik ve doğalgazdaki yüzde 9'luk fiyat artışına rağmen elektrik fiyatında konutta AB üyesi ülkeler arasında en ucuz dördüncü, sanayide en ucuz; doğalgazda da hem sanayide hem de konutta hala en ucuz ülke konumunda olduğunu belirtti. Yıldız, şöyle konuştu: "Dolar kuru 1.92 iken, şu anda 2.28'ler civarında. Bu aradaki fark bile yapılan fiyat artışının çok üzerinde ama olabildiğince vatandaşımız lehine dengeleyeceğiz."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.