İhracat tarih yazdı

Türkiye, 2014'te ihracat rekoru kırdı. İhracatımız, yüzde 4 artışla 157 milyar 622 milyon dolara çıkarak, tüm zamanların en yükseğini gördü

Türkiye, önemli ihracat pazarlarında yaşanan ekonomik ve siyasi krizlere rağmen, 2014 yılında ihracat rekoru kırdı. Ülkemizin ihracatı, 2014'te yüzde 4 artarak 157 milyar 622 milyon dolara çıkarak tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.
ŞAMPİYON OTOMOTİV
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin
(TİM) dün açıkladığı rakamlara göre; 2014 yılının Aralık ayında ihracat, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1.1 yükselişle 13 milyar 137 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti. Böylece Türkiye'nin 2014 yılının tamamındaki ihracatı yıllık bazda yüzde 4 artış kaydederek 157 milyar 622 milyon dolara ulaştı. Bu rakam Türkiye Cumhuriyeti'nin yıllık ihracatta yeni rekoru oldu.Geçen yılın ihracat şampiyonu 22 milyar 270 milyon dolarla otomotiv sektörü olarak kayıtlara geçti. Otomotivi, 18.7 milyar dolarla hazır giyim ve konfeksiyon ile 17.8 milyar dolarla kimyevi maddeler sektörleri takip etti. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, siyasi risklerden dolayı bölgesel pazarların bazılarında yüzde 40'lara varan talep düşüşlerine ve yılın ikinci yarısından sonra AB'nin durgunluğa girmesine rağmen ihracatın arttığına işaret etti. Büyükekşi, "Bunlar yaşanmasaydı bugün yüzde 8-9 bandında genel bir ihracat artışını ve GSYH büyümesine 1 puan ek katkıyı konuşuyor olacaktık" dedi.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.