ADI DEĞİŞTİ
Daha önce dosya masrafı adı altında alınan bu paralar şimdi 'tahsis ücreti' olarak alınmaya devam ediyor. Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran vatandaşların yüzde 99'u da bu parayı geri alıyor. Bankalar itiraz etse de hem mahkeme masraflarını ödüyor, hem de bürokrasi ile uğraşıyor. Hüseyin Aydın, bu konuda banka olarak çözümü parayı direkt olarak ödemekte bulduklarını açıkladı.
DİĞER BANKALAR...
Bu konunun Bankalar Birliği'nde de ele alındığını söyledi. Açıklamalar vatandaş için de umut oldu. Gazetemizi arayan vatandaşlar, tüketici hakem heyetlerine gitmeden, ödedikleri masraf ve komisyonları geri alabilmelerini çok olumlu bir gelişme olarak karşıladıklarını söyleyerek, "Zaten hakem heyetleri ve mahkemeler tüketiciyi haklı buluyor ve bankalar bu paraları vatandaşa geri ödüyordu. Hem tüketici boşu boşuna zaman kaybediyordu hem de mahkemeler iş yoğunluğuna boğuluyordu" dedi. Bu masrafların haksız ve hukuksuz bir şekilde vatandaştan alındığını vurgulayan okuyucularımız, şunları kaydetti: "Tüm bankalara çağrı yapıyoruz. Hüseyin Aydın'ın açıklamaları diğer bankalar için örnek olmalı ve geri ödemelerde bize zorluk çıkarmamalılar. Ne bizi uğraştırsınlar, ne kendileri uğraşsınlar. Parasının iadesini talep eden vatandaşa ödemelerini yapsınlar"
HAKKINIZI ARAYIN
Bankaların vatandaştan aldığı dosya masrafı, hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı gibi ücret ve komisyonlar mahkemeler ve Yargıtay tarafından haksız bulunuyor. Parasını geri almak isteyenler, bulundukları ilçe kaymakamlığındaki Tüketici Hakem Heyeti'ne bavurarak, bu paraları talep ediyor. Bunun için bir ücret ödemek de gerekmiyor.