KOBi'ler faiz kıskacında

Merkez'in yüksek faizdeki ısrarının faturası, KOBİ ve esnafa çıktı. Finansman maliyetleri katlandı, kredisi takibe düşen KOBİ sayısı 222 bini geçti

Gezi Parkı olayları ile 17- 25 Aralık darbe girişimlerinin ardından Merkez Bankası'nın faizleri rekor oranda artırmasının faturası KOBİ'lere çıktı. Merkez Bankası'nın geçen yılın ocak ayındaki 5.5 puanlık faiz artışının ardından, finansman maliyetleri artarken, ekonomi de durma noktasına geldi.

DİNAMO GİBİLER

Tüketimi de frenleyen bu politikayla birlikte Türkiye'deki istihdamın yüzde 78'ini, katma değerin yüzde 55'ini, yatırımların yüzde 50'sini, ihracatın ise yaklaşık yüzde 60'ını gerçekleştiren KOBİ'ler, geçen yıl bankalara teslim oldu. Bankaların geçen yıl takibe aldığı KOBİ sayısı, 25 bin 160 adetlik artışla 222 bin 318'e çıktı. 2013'te 20 bin 800 KOBİ takibe alınmıştı. Böylece sadece son iki yılda, kredi borcunu ödeyemediği için bankaların takibine giren KOBİ sayısı 45 bin 960'a ulaştı. 2012'de takibe alınan KOBİ sayısı 10 binin altında kalmıştı.
MALİYET YÜZDE 17
KOBİ'lerin borcunu ödemekte zorlanmasında, kredi maliyetlerindeki artış ve ekonomide büyümesinin yavaşlaması etkili oldu. Gezi Parkı olayları öncesinde yıllık ortalama yüzde 7 maliyetle borçlanan KOBİ'ler, 17-25 Aralık darbe girişimi ve Merkez Bankası'nın rekor faiz artırımının ardından yüzde 17'ye ulaşan maliyetlerle borçlanabildi. Yüksek faiz, KOBİ'leri sıkıntıya soktu. Buna karşın yüksek faiz ile, bankacılık sektörü geçen yıl kredilerden 106.5 milyar lira ile tarihinin en yüksek faiz gelirini elde etti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.