BURSA'da, kredi için başvurduğu bankanın, alacağı paradan
'dosya masrafı' kesintisi yaptığını öğrenen bir tüketici, bunu aynen iade etmek isteyince 'dosya masrafı' ödemek zorunda kaldı. Tüketici parayı geri aldı.
Alaattin Erbil, 2 yıl önce
6 bin lira tüketici kredisi kullanmak için bir bankaya başvurdu. Talebinin kabul edildiğini öğrenip şubeye gittiğinde, alacağı paradan dosya masrafı kesintisinin yapıldığını fark eden
Erbil, krediyi almaktan vazgeçip bunu aynen iade etmek istedi. Bu işlemin yapılabilmesi için kendisinden yine
210 lira 'dosya masrafı' istenen
Erbil, parayı ödedi. Bankaya ihtarname çeken ancak olumsuz yanıt alan
Erbil, konuyu hakem heyetine taşıdı. Heyet, 210 liranın tüketiciye iadesine karar verdi. Bankanın itirazı üzerine
Bursa 4'üncü Tüketici Mahkemesi, hakem heyeti kararını ve tüketiciyi haklı bularak davayı reddetti. Dosya masrafını bankadan tahsil eden
Erbil, başka bir işlem için gittiği aynı şubede, bu kez yıllar önce açılan maaş hesabından kalan 2 kuruş borçla karşılaştı ve bunu da ödedi.
Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz,
Tüketici Kanunu'nda "Tüketici 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin tüketici kredisi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir" ifadesi olduğunu söyledi.
Yılmaz, tüketicileri haklarını aramaları konusunda uyardı.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN