ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Canpolat ve Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet N. Pekarun tarafından imzalanan anlaşmaya göre, TEMSA'nın ürettiği ulaşım araçları için kritik teknolojiye dayalı bileşenlerinin yerli imkanlar ile geliştirilip üretilmesi sağlanmış olacak.
Katma değeri yüksek ürünler geliştirirken, KOBİ ve üniversiteler başta olmak üzere yurtiçi imkanları en üst seviyede kullanmaya çalıştıklarını belirten Canpolat, şunları kaydetti:
"Askeri alanda kendini ispat etmiş sistemlerinden edindiği bilgi birikimi ve deneyimini elektrikli araç sektörüne aktarmakta olan ASELSAN'ın geliştirdiği milli, özgün, yüksek güvenilirlikli, düşük maliyetli, verimli ve kritik teknolojiye sahip ürünler yerli elektrikli araç geliştirilmesinde kullanılarak, küresel pazarlarda oyuncu olmak ve ülke ekonomisine katkı sağlamak hedefleniyor."
Canpolat, TEMSA ile imzaladıkları anlaşma sayesinde teknolojik olgunluğu yüksek milli ulaşım sistemleri endüstrisi ve ekosisteminin oluşmasını hedeflediklerini kaydetti.
"İşbirliği hayalin gerçeğe dönmesini sağlayacak"
Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet N. Pekarun da ASELSAN ile TEMSA arasında imzalanan anlaşma ile otobüs üretiminde yepyeni bir dönemin başlayacağını belirtti. Pekarun, şöyle devam etti:
"Yüzde yüz yerli otobüs üretimini gerçekleştirmeye yönelik olan bu işbirliği hem ülkemiz hem de sanayimiz için oldukça önemli bir adım. Otomotiv endüstrisi, ihracat kalemlerimizin en ön sırasında yer alıyor. Ancak Türk otomotiv endüstrisinin hayalini, özlemini duyduğu gelişme ise yüzde yüz yerli üretim bir araç oldu. ASELSAN ve TEMSA'nın işbirliği bu hayalin gerçeğe dönüşmesini sağlayacak."
Pekarun, projenin en önemli özelliklerinden birinin ulaşım sistemleri arasında ihtiyaç duyulan çevreci özelliği olduğunu ifade ederek, anlaşmanın ülke ve iki şirket için hayırlı olmasını diledi.
TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik de şu an TÜBİTAK 1511 proje kapsamında prototipi üretilen 9 metrelik "MD9 ElectriCITY" elektrikli otobüs projesine ek olarak 12 metrelik "Avenue" elektrikli otobüs projesi için TÜBİTAK'a, ASELSAN ile birlikte ortak başvuru yapılacağını bildirdi.
Çelik, çalışmaların ortak bir yapıda planlanacağını belirterek, "Elektrikli otobüs tamamıyla elektrik enerjisi ile çalışacak, duraklarda veya son duraklarda kısa şarjlar yapılarak güzergahını tamamlayacak şekilde tasarlanacak. Elektrikli otobüs üretimi sayesinde şu an dizel otobüslerde yurt dışından alınan motor, şanzıman gibi ithal parçalar yerine yurt içinde tasarlanmış elektrik motorları, evirici ve çeviriciler kullanılabilecek. Projenin her iki kuruluşun en güçlü yanlarını birleştirebileceği kapsamlı bir sinerji çalışması olması bekleniyor" ifadelerini kullandı.