Mükellefler, beyanname verip vermeyeceklerini, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) internet sitesinde yer alan 'Kira Geliri Elde Edenler İçin Beyanname Düzenleme Rehberi' ile bu konuya ilişkin hazırlanan broşürlerden veya 444 0 189 Vergi İletişim Merkezi'ni arayarak öğrenebilecek. Alınan bilgiye göre kira gelirleri için yıllık beyanname vermesi gereken mükellefler, vergi dairesine gitmeden, GİB'in internet sitesini (www.gib.gov.tr) kullanarak 'Önceden Hazırlanmış Kira Beyanname Sistemi' ile de yıllık beyannamelerini 25 Mart'a kadar verebilecek.
İlk kez 'Önceden Hazırlanmış Kira Beyanname Sistemi' üzerinden beyanname veren kira geliri sahiplerinin, mükellefiyete giriş işlemleri için vergi dairesine gitmelerine gerek bulunmuyor. Bu işlemler, verdikleri ilk beyanname üzerine vergi dairesi tarafından otomatik yapılacak. İnternet kullanmayan mükellefler, vergi dairelerinden temin edebilecekleri beyannameleri elden ya da iadeli taahhütlü posta yoluyla vergi dairesine verebilecek.
Maliye Bakanlığı, kira geliri elde eden mükelleflerin bilgi almalarını ve isteyenlerin beyannamelerini elektronik ortamda verebilmelerini sağlamak amacıyla alışveriş merkezlerinde (AVM) ve vergi dairelerinde de beyanname stantları kurdu. Mükellefler, stantların adres bilgilerini Vergi İletişim Merkezini arayarak öğrenebilecek.
YAŞLI VE ENGELLİYE EVİNDE HİZMET
Maliye Bakanlığı, kira geliri elde eden 60 yaş ve üzeri mükellefler ile engelli mükelleflerden yaşlılığı, engelliliği veya hastalığı nedeniyle vergi dairesine gidemeyecek durumda olanları da düşündü. Görevli personel, 444 0 189'u arayarak randevu alan söz konusu mükelleflerin adreslerine giderek, beyannamelerini doldurmalarına yardımcı olacak.