1,1 milyon dolarlık "sakal, kaş, kirpik"

Türkiye, ithalatında ilk sırada yer alan Çin'den geçen yıl bir çok ürünün yanı sıra 1,1 milyon dolarlık "sakal, kaş, kirpik" satın aldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye, geçen yıl işlenmemiş insan saçı ve insan saçı döküntüleri, saç fileleri, insan saçından peruk, sakal, kaş, kirpik ithalatı için toplam 3 milyon 290 bin 574 dolar ödeme yaptı.
Geçen yıl "insan saçından peruk" ithalatı 1 milyon 775 bin 834 doları bulurken, Çin'den 1 milyon 694 bin 316 dolarlık peruk ithal edildi. Bunu 51 bin dolar ile Hong Kong,18 bin 903 dolarla Endonezya, 12,6 bin dolarla da Vietnam izledi.
19 TON SAKAL, KAŞ, KİRPİK
Geçen yıl 13 ülkeden, 19 ton ağırlığında ve 1,5 milyon dolar tutarında "insan saçı, sakal, kaş, kirpik" satın alındı. Türkiye'nin Çin'den sakal, kaş, kirpik ithalatı ise 1 milyon 89 bin 527 doları buldu. Aynı kalem için Endonezya'dan 345,3 bin dolarlık ithalat yapılırken, bunu, 29,4 bin dolar ile Malezya, 9,4 bin dolar ile Hindistan, 4,5 bin dolar ile Vietnam ve 4,4 bin dolar ile de Almanya izledi.

EN ÇOK IRAK PERUK SATIN ALDI
Buna karşılık Türkiye, 2014'te 92 bin 298 dolar tutarında işlenmemiş insan saçı ve insan saçı döküntüleri, saç fileleri, insan saçından peruk ,sakal, kaş kirpik ihraç etti.
Peruk ihracatında en büyük pay 69 bin 713 dolar ile Irak'ın oldu. İngiltere'ye bin 362 dolarlık sakal, kaş, kirpik, KKTC'ye de 14 bin 602 dolarlık işlenmemiş insan saçı ve döküntüleri ihraç edildi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.