Meşrubat üreticisi
Pepsi, yapay bir tatlandırıcı olan
aspartam maddesini bundan böyle
ABD pazarındaki diyet ürünlerinde kullanmayacağını açıkladı. Şirket, Türkiye dahil diğer pazarlarda ise tatlandırıcıyı kullanmaya devam edecek.
Pepsi, ABD pazarında tüketicilerden gelen yoğun talepleri dikkate aldığını açıkladı.
Aspartamsız Diet Pepsiler Ağustos ayından itibaren ABD'de piyasaya sürülecek. Avrupa ve ABD'de gıda denetimi uzmanları aspartamın sağlığa zararlı olmadığını söylüyor. Ancak bu maddenin çeşitli
sağlık sorunlarına yol açtığı iddiaları nedeniyle tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmaya başladığı belirtiliyor. ABD'deki
Diet Pepsi satışları
2014'te yüzde 5 oranında düşmüştü.
Pepsi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Seth Kaufman, "Tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmasının ana nedeni aspartam" dedi. Aspartam üzerinde yapılan deneyler sonrası yazılan raporlarda bu maddenin
farelerde kanser riskini artırdığı iddia edilmişti. ABD dışında ise aspartam kullanımı sürüyor.
KANSER RİSKİ ARTAR
Kaufman, artık bu madde yerine
sukraloz ve akesulfam adı verilen tatlandırıcıların kullanılacağını ifade etti. Sukraloz sofra şekerinden
600 kat daha tatlı ve kalorisiz. ABD'li sivil toplum örgütü
Kamu Yararı İçin Bilim Merkezi, akesulfamı aspartamla birlikte
"en kötü 10 tatlandırıcı" listesinde tutuyor ve akesulfamı "Kanser riskini artıran bir madde" olarak tanımlıyor.