Lahana ağlattı bezelye güldürdü

İTO, nisan ayında perakende fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 28,59'la lahana, en fazla düşen ürünün ise yüzde 38,27'yle bezelye olduğunu açıkladı.

İTO, 2015 nisan ayında İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan harcama kalemlerini açıkladı.
Buna göre, 2015 nisan ayında İTO'nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi'nde yer alan 242 ürünün 93'ünün perakende fiyatı artarken, 39'unun fiyatı düştü, 110'unun fiyatı ise değişmedi.
Bu dönemde ürün arzında azalma yaşanan lahana yüzde 28,59 ile fiyatı en fazla artan ürün oldu. Fiyatı en çok artan ikinci ürün yüzde 25,26'yla kadın giyimi grubundan elbise olarak kayıtlara geçerken, bunu yüzde 24,59'la portakal ve yüzde 24,13'le etek izledi.
BEZELYE UCUZLADI
Ürün arzında artış yaşanan bezelye, yüzde 38,27 ile nisan ayında fiyatı en fazla azalış gösteren ürün oldu. Bezelyeyi yüzde 36,87 fiyat düşüşle yeşil soğan izlerken, patlıcan yüzde 31,19'la ve taze fasülye yüzde 30,29'la fiyatı en fazla azalan ürünler sıralamasında yer aldı.
Nisan ayında bir önceki aya göre fiyatı en çok artan ve azalan harcama kalemleri şöyle:

Mevsimsel Tarım Ürünleri Yüzde Değişim (%)

-Lahana 28,59
-Portakal 24,59
-Patates 23,68
-Havuç 11,90
-Pırasa 11,33
-Muz 10,38
-Bezelye -38,27
-Yeşil Soğan -36,87
-Salatalık -26,61
-Kabak -24,52
-Bakla -19,92
-Kıvırcık Salata -5,84
Mevsim Dışı Tarım Ürünleri
-Patlıcan -31,19
-Taze Fasülye -30,29
İşlenmiş Tarım-Sınai ve Diğer Ürünler
-Elbise - Kadın 25,26
-Etek 24,13
-Bluz - Kadın 23,43
-Pantolon - Erkek 19,11
-Ceket - Erkek 18,69
-Tayyör 17,03
-Çorap - Kadın 16,45
-Gömlek - Erkek 14,91
-Ayakkabı - Kadın 13,54
-Takım elbise 12,50
-Eşofman - Kadın 11,52
-Süveter - Çocuk -12,45
-Havlu -10,18
-Süveter - Erkek -8,49
-Palto - Genç -5,09
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.