Gaza bastık

İlk 4 ayda otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 57 artarak 264 bin 850 adede ulaştı, rekor kırdı. Yıl sonu beklentisi 900-950 bin adede yükseldi

Otomotiv satışları hem bu yılın ilk 4 ayında hem de Nisan'da zirve yaptı. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında, ilk 4 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre baz etkisiyle yüzde 57.11 artışla 264 bin 850 adet araç satıldı. 4 aylık satışlar tüm zamanların en yüksek satış performansının sergilendiği 2011'in ilk 4 ayını bile solladı.
LÜKS SATIŞI DA ARTTI
Bu dönemde otomobil satışları yüzde 49.26 artarak 197 bin 202 adede, hafif ticari araç pazarı yüzde 85.54 artarak 67 bin 648 adede ulaştı. İlk 4 ayda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 51.13, 1600-2000cc aralığındakilerde yüzde 17.12 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 13.86 artış görüldü. Nisan'da otomobil ve hafif ticari araç pazarında satışlar 91 bin 602 adetle aylık bazda rekor kırdı. Geçen yılın aynı dönemine göre satışlar yüzde 81.85 arttı. ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, bu yıl için beklentilerini yukarı yönlü güncellediklerini belirterek, 2015'te toplam pazarın 900-950 bin civarında gerçekleşmesini öngördüklerini ve yeni bir rekor görülebileceğini kaydetti.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.