Tarlada 70 kuruş tezgahta 3 lira

Sebze-meyvede üretici ile market fiyatı arasındaki fark dudak uçuklatıyor. Bu fark kuru incirde % 500'ü, fiyatıyla gündem olan patateste de % 300 'ü buldu. Tarladan 70 kuruşa çıkan patates tezgahta 2-3 lira...

Sebze-meyvede görülen üretici ile market fiyatı arasındaki uçurum dikkat çekiyor. Fark yüzde 500'lere kadar çıktı. Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar, Mayıs'ta da kuru incirde üretici ve market fiyatı arasındaki farkın yüzde 498'i geçtiğini söyledi. Kuru incirin 6, maydanozun 5.4, salatalığın 4.9, kabağın 4.6, karpuzun 4.4, sivri biberin 4.2, kuru kayısının 3.1, marulun 3.1, domatesin ise 3 katı fiyata satıldığını belirten Bayraktar, şöyle konuştu: "Bu kadar fahiş fiyat farkı olur mu? Üreticide 5 lira 50 kuruş olan kuru incir, markette 32 lira 90 kuruş. Yine tarlada adedi 17 kuruş olan maydanoz, markette 91 kuruş. Bu düzene son verilmeli, aradaki zincir kırılmalı, fiyat makası daralmalı."
FİYAT İNDİ AMA...
Geçtiğimiz günlerde pazarda-markette 5 liraya fırlayan patatesin fiyatı 2-3 lira arasına düştü ancak üretici ve tüketici fiyatı arasında ortalama yüzde 300 fiyat farkı olduğu ortaya çıktı. Üretici Mustafa Abacı, patatesi tarlada 70 kuruşa sattıklarını belirtti. Ödemiş Ziraat Odası Başkanı Ahmet Kocaağa, patateste yüksek fiyata, tüccarların stokçuluğunun neden olduğunu söyledi.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.