Kurtarıcı oldu

Faaliyet kârının yarısını finansman gideri olarak kaybeden sanayici, kurtuluşu kurda buldu. Kambiyo kârının etkisiyle üretim dışı gelirler % 80 artarak 13.6 milyar TL'yi buldu

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan'ın dün açıkladığı 'Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2014' araştırması, finansman baskısı altındaki sanayicinin 'denize düşen yılana sarılır' misali kura yöneldiğini ortaya koydu. İSO 500'deki sanayi şirketleri, yıllık enflasyonun yüzde 8.2 olduğu geçen yıl, net satışlarını yüzde 3.9 artırarak 472.5 milyar liraya çıkardı. Sanayici, geçen yıl, 2013'e göre yüzde 16.7 azalarak 15.9 milyar lira finansman gideri ödedi. Faaliyet kârının yüzde 52.5'i finansman giderine gitmiş oldu. Bu sarmala karşı sanayicinin can simidi ise kurdaki artıştan kaynaklanan üretim dışı faaliyet gelirleri oldu. Türkiye'nin en büyük sanayi kuruluşlarının 2013'te yüzde 21.5 azalan üretim faaliyeti dışı gelirleri, geçen yıl yüzde 80.6 artarak 13.6 milyar liraya çıktı.
DÖVİZ KAZANDIRDI
Kambiyo kârlarının etkisiyle net kâr yüzde 22.4 artarak 27.1 milyar liraya ulaştı. 2013'te net kârın yüzde 34.1'ine karşılık gelen üretim dışı faaliyet gelirlerinin oranı, geçen yıl yüzde 50.3'e fırladı. İSO Başkanı Bahçıvan, sanayicilerin döviz pozisyonlarını çok daha sağlıklı tuttuklarını söyleyerek, "Finansman yönetimini iyi yapan kurlarda kazançlı çıktı" dedi.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.