En baba destek

Babalar Günü için son bir haftada 5 milyar liralık ekonomi oluştu. En çok hareket tekstil ve elektronikte yaşandı. Son 2 yılda sevgili ve anneden sonra gelen babaların bu yıl atak yapması bekleniyor

Bugün kutlanan Babalar Günü ekonomide de canlılığa yol açtı. Ramazan dolayısıyla gıda dışında durgunluk yaşayan tekstil ve elektronik gibi sektörler bu sayede hareketlendi. Son bir haftada yaşanan hareketlilik sonucunda oluşan ekonominin 5 milyar lirayı bulması bekleniyor. Firma yetkilileri özellikle son dakikacıların dün ve bugün alışveriş yaptığını ve ciroları artırdığını belirtiyor. TESK Başkanı Bendevi Palandöken, Babalar Günü dolayısıyla yapılan harcamaların geçen yıl 4'te 1'inin elektronik eşya ve telekomünikasyon sektöründe gerçekleştiğini anlattı. Perakende sektörü de indirim ve hediye kampanyalarıyla satışları artırdı. Yüzde 60'a varan babalar günü indirimlerinin vitrinleri süslediği pazarda satışlar yüzde 40 arttı. Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem, özellikle gömlek ve pantolon satışlarının çok iyi gittiğini satışların yüzde 30 arttığını söyledi. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar ise, gömlek, tişört ve kravat gibi küçük parçalarda satışların önemli ölçüde arttığını ifade etti. Arar, "Normal bir hafta sonuna göre satışların yüzde 30 arttı" dedi. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, okulların kapanması ve karne hediyeleriyle de birleşince haziranın hareketli geçeceğini söyledi. Gürcan, "Alışverişte son anları seviyoruz. Bu nedenle esas yoğunluk hafta sonu oluyor. Normal bir haftaya göre satışlar 2 kata yakın artıyor. En çok akıllı telefon ve erkek bakım setleri satılıyor" dedi. Öte yandan geçtiğimiz yıllara baktığımızda sevgililer günü vöe anneler gününde yapılan harcamaların babalar gününden fazla olduğu görülüyor. 2013 ve 2014 rakamlarına göre anneler birinci sırada geliyor. İkinciliği ise sevgililer oluşturuyor. Üçüncü sıradaki babaların bu yıl atak yapması bekleniyor.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.