Tarife yoksa ye çık

Bodrum'da başlayıp tüm Türkiye'ye yayılan fahiş yemek faturası karşısında çaresiz değiliz. Kapısında fiyat listesi bulunmayan restoranlar, fazladan aldıkları parayı geri ödemek zorunda

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :27 Haziran 2015
Tarife yoksa ye çık

İÇİNDEKİLER

Restoranların fahiş fiyat uygulamasına dur demek mümkün. Eğer fiyatlar restoranın kapısında yazmıyorsa, ödemeyi yapıp, adisyon fişi ile Tüketici Hakem Heyetlerine başvurursanız fahiş fiyat farkını alabiliyorsunuz. Bodrum'da bir lahmacun ile ayranın 75 lira olmasıyla başlayan kazık faturalar bölgedeki tüm restoranlara yayıldı. Ardından turistler Bodrum'dan Yunan adalarına kaçmaya başladı. TAKVİM vatandaşı ve turisti kazıklamaya çalışan fırsatçıları yazdı, tepki yağdı. Tüketici Sorunları Derneği (TSODER) Başkanı Aydın Ağaoğlu vatandaşın bu fırsatçılara karşı çaresiz olmadığını söyledi. Ağaoğlu, "Tüketici kanununa göre düzenlenen yönetmelik; lokanta veya benzeri gıda ürünü satan işletmelerin mekanın girişine tüm fiyat listesini bulundurmasını zorunlu tutuyor" dedi.

PARA CEZASI DA UYGULANIR
Kapısında fiyat listesi olmayan mekanların yasal mevzuata aykırı satış yapmış olduğunu belirten Aydın, şöyle devam etti: "Restoranda yüksek fiyatla karşılaşan tüketici mülki amire ve belediye zabıtasına şikayet ederek ceza verdirebilir. Ayrıca elinizdeki fişle tüketici hakem heyetine giderek standart fiyat üstünde ödediğiniz meblağı geri alabilirsiniz."

'MÖNÜDE YAZIYOR' SAVUNMASI GEÇERSİZ
AYDIN Ağaoğlu, fiyat listesinin restoran içinde olmasının uygulamayı değiştirmediğini, içeri girdikten sonra mönüde fiyat listesinin görülmüş olmasının da satıcıyı yani mekan sahibini haklı çıkartmadığını vurguladı. Ağaoğlu, "Çünkü yanında nişanlısı, kız arkadaşı veya utanabileceği bir insan olan kişi içeri girdikten sonra önüne konan mönüde bir meşrubatı 3-5 lira yerine 50 lira görürse, oradan kalkması mümkün olmayabilir. Utanma duygusuyla çıkamayabilir" diye konuştu. Ağaoğlu, bu tür durumlarda ise vatandaşın şunları yapmasını önerdi: "Önce ödemeyi yaparak faturayı alın. Ardından adisyon isteyin. Çıkışta fiyat listesinin kapıya asılmadığını gösteren fotoğrafı çekin ve şikayet sürecini başlatın."